obey-robots.txt
06 December 2016, 03:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

VOIP werkt niet meer met nieuw IP door nieuw modem

albino
Na ongeveer HEEL het web te hebben afgestruint denk ik dat ik erachter ben wat de oorzaak is.....

Mijn oude door telfort uitgegegeven IP adres was 195.241.185.** (op een speedtouch 706).

Ik wil echter mijn Zyxel P-2603H-D1A gaan gebruiken en raad eens...je krijgt een nieuw IP in een compleet andere range.

212.182.170.***

Ik heb ergens gelezen dat telfort SIP accounts alleen kunnen worden geregistreerd op hun eigen servers en daar zit 'm nu net 't probleem verwacht ik.
servertje 212 huppeldepup mag zeker niet, want registreren lukt op geen enkele manier.
Helaas lukt het ook niet om mijn DSL up te krijgen door hard het oude IP adres in de Zyxel op te geven. Kortom...niks werkt.

Ik hoop wel dat het snel gaat werken want de zakelijke voip lijn doet het hierdoor ook niet!

Telfort (of iemand anders) HELP!
Gewijzigd door albino op 02 augustus 2009, 10:43

EdP
De beide IP reeksen die je noemt zijn Telfort adressen, daar ligt het vast niet aan.

Kijk eens of je wel de juiste instellingen gebruikt voor SIP.

Wacht even, als je DSL niet up is kun je uiteraard ook geen SIP registreren. Dat mag toch wel voor zich spreken hoop ik.
Je moet dus vooral even kijken of je wel de juiste WAN instellingen gebruikt.
Het kan zijn dat je modem geweigerd wordt omdat het gebruik van meerdere modems formeel niet ondersteund wordt. Van Dennis.TiscaliCS heb ik begrepen dat tijdelijk wel 2 verschillende modems mogelijk zijn.
Gewijzigd door EdP op 02 augustus 2009, 15:37
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

albino
@EdP Tnx voor je reactie!

Ik krijg DSL wel up als ik automatisch het IP krijg, maar SIP van Telfort lukt echt niet.
Van budgetphone wel, dus modem is goed.

Vaut invullen kan bijna niet. Heb overigens vele variaties geprobeerd, waarvan er niet 1 gelukt is jammer genoeg.
Oh ja...wizzard lukt ook niet. Krijg alleen "not register" of "registration failed". Zelfs even met IP's van telefoniedienst.nl geprobeerd, maar geen resultaat.

Is er anders een mogelijkheid met de Zyxel om die achter de speedtouch te zetten, alleen voor voip?
Gewijzigd door albino op 02 augustus 2009, 19:56

Franzki
De Zyxel achter de Speedtouch plaatsen lijkt me geen goed idee... gewoon omdat het met alleen de Zyxel ook goed zou moeten gaan.

Ik heb hier afgelopen weken een paar keer geswitched tussen mijn oude Speedtouch en nieuwe Zyxel... en geen problemen gehad.

Heb je de de juiste (meest recente) gegevens van je sip-account bij de hand? Lijkt misschien een open deur maar ik stel de vraag toch even.

Heeft de Zyxel de nieuwste Telfort firmware? Volgens mij versie V3.40(AJZ.5)... en heb je 'm ook een keer volledig gereset naar de factory defaults?
Gewijzigd door Franzki op 02 augustus 2009, 20:01

EdP
Uiteraard zou het met de ZyXEL moeten werken, dat is het officiŽle modem dat Telfort ondersteunt. Je moet wel even checken of je wel de juiste firmware (van Telfort) gebruikt. Die van ZyXEL zelf werkt geloof ik niet i.c.m. Telfort.

Verder kun je 'm uiteraard ook als wireless switch gebruiken, zie daartoe bijv. deze Howto: Router aansluiten op het Telfort modem, waarbij je dan de ZyXEL als "router" moet lezen en de Speedtouch als "Telfort modem", normaal sluiten we het namelijk andersom aan.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

albino
Hmmz...

Firmware is van Telfort en up to date.

@Franzki: Als je switched, krijg je dan ook een ander IP en zo ja, zit die in een compleet andere range zoals bij mij het geval is?

Hierbij maar even de instellingen die ik heb gedaan:
Number: **********
SIP Local Port (1025-65535): 5060
SIP Server Address: sip.telefoniedienst.nl
SIP Server Port (1-65535): 5060
REGISTER Server Address: sip.telefoniedienst.nl (ook tel ipv sip geprobeerd)
REGISTER Server Port (1-65535): 5060
SIP Service Domain: tel.telefoniedienst.nl (ook sip ipv tel geprobeerd)
Send Caller ID: AAN

User Name: huppeldepup
Password: ********

@EdP: Als je de Zyxel (is niet de wireless uitvoering trouwens) achter de Speedtouch zet als switch, kun je daarop dan ook VOIP registreren? Of is het alleen mogelijk om VOIP te registreren op een modem/router waar ook de DSL lijn zit?

Bedankt voor jullie tijd en moeite trouwens!
Gewijzigd door albino op 03 augustus 2009, 11:08

Franzki
Vul je telefoonnummer eens in als username (?)

En natuurlijk het bijbehorende wachtwoord.
Gewijzigd door Franzki op 03 augustus 2009, 11:41

albino
sorry voor de onduidelijkheid, maar dat heb ik ook. Er staat niet echt huppeldepup :-)

Telfort webcareteam
Misschien even uw wachtwoord resetten op de telefonie instellingen pagina.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privťberichten.

albino
Helaas lost dat ook niets op.

SIP registreren vanaf IP 212.182.170.xxx mag dus gewoon?
Zit ik daarmee echt in de verkeerde richting te denken?

Voor alle duidelijkheid...hij geeft dus niet "registration failed", maar "not register".
Als ik het met de wizzard probeer dan krijg je wel registration failed.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP werkt niet meer met nieuw IP door nieuw modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:23
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv