obey-robots.txt
06 December 2016, 03:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

AIRPORT IMAC KRIJGT GEEN KONTAKT MODEM

Frowijn001
Mijn iMac krijgt van het ene op het andere moment geen internetverbinding meer.
Ik heb de modem gereset, de wpa2 beveiliging uitgehad, de Computer terug in de tijd gezet, enz.
Het vreemde is dat mijn iPod het wel gewoon doet.( de telefoon ook )
Met een " kabelverbinding " heb ik ook geen problemen.
Na " diagnostisch netwerkinfo " te hebben toegepast krijg ik de volgende melding; AIRPORT-FOUT:er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het geselecteerde netwerk.
Ik heb zelf ergens gelezen dat het te maken kan hebben met de protocollen van 801.11a/b/g/of n.
Zelf vermoed ik dat het te maken heeft met mijn ip- instellingen ( ipv4-adres, subnetmasker, router, dns-server enz.
Weet iemand waar ik de juiste gegevens kan vinden, of weet iemand wat het probleem is?
Ik heb een zyxel P-2602hw-D1A modem en een iMac versie 10.5.5
Gewijzigd door Frowijn001 op 31 juli 2009, 19:56

EdP
Met iMac's heb ik niet zoveel ervaring. Heb je een tooltje om de omgeving te verkennen op draadloze accesspoints? Ik vermoed dat er een ander draadloos station in de buurt is op hetzelfde kanaal of een dichtbij gelegen kanaal.

Een IP adres en de bijbehorende subnetmasker, dns-servers en gateway krijg je normaliter vanzelf via dhcp, zolang je maar verbinding krijgt.

Je iMac staat wel op dhcp ingesteld?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Frowijn001
Hallo ,
Mijn AirPort detecteerd wel alle modems bij mij in de omgeving maar ik krijg geen verbinding .
Als de comp. Op dhcp staat gebeurt er weinig.
Na zelf div. Gegevens ( o.a. IP-adres ) te hebben ingevuld kom ik wat verder.
Op een Mac krijg je nadat je " diagnostische netwerkinfo " ( internethulp ) gebruikt 6 rode lampjes te zien die aangeeft wat er goed is.
Als er iets goed is gaat dit lampje groen branden.
De lampjes die bij mij groen gaan branden zijn : Airport, Airportinstellingen ,netwerkinstellingen en soms ook internetaanbieder .
Volgens mij staan deze instellingen dan goed, maar de 2 lampjes die dan rood blijven zijn : internet en server .
Misschien weet u wat ik nog zou moeten invullen?

Alvast bedankt voor uw reactie en moeite.

[Edit: de reactie uit PB erbij gezet]
Gewijzigd door EdP op 01 augustus 2009, 19:22

ton2e
Ik heb dezelfde configuratie en dit (eerst werkte het en nu opeens niet meer) kan alleen betekenen dat je toch iets hebt veranderd in of de Zyxel of je iMac.

In je iMac moet je zetten op "DDHCP". Zet eerst Airport uit op de iMac, verwijder volledigheidshalve even alle bekende verbindingen in SysteemVoorkeuren --> Netwerk --> Airport --> Geavanceerd. Zet Airport aan en je zult een netwerk moeten kiezen alsmede bijbehorend wacht woord.

Dan moet't werken.

Frowijn001
beste Ton,

Heb precies gedaan wat u adviseerde, maar de Mac komt niet verder .
Na "diagnostische netwerkinfo te hebben toegepast kom ik nog steeds niet verder dan 4 groene lampjes.
De 2 lampjes die rood ( dus fout ) blijven zijn van : internet en server.
Mogelijk dat daar een instellingsfout zit of iets dergelijks.
Maar zelf heb ik absoluut niets veranderd toen de Mac het nog deed.
Wel denk ik dat de iPod en zelfs de wii invloed hebben op een draadloos netwerk. ( van telfort ? )

Bedank voor uw reactie en mogelijk weet u een andere oplossing.

Mvg. Rene

ton2e
4 groene en 2 rode lampjes????? Dat is dus op de Zyxel en heeft niets met de Airport te maken!

Je zult dus even moeten kijken welke functie de rode lampjes weergeven 9staat ergens moeilijk leesbaar op de Zyxel kast) en dan even vragen. Zal wel geen DSL zijn. Ik heb me daar nooit in verdiept.

Meerdere Wifi apparaten heeft geen enkel effect aangenomen dat je niet zelf hebt ingesteld maar alles op standaard laat staan.

EdP
Frowijn001 schreef:
...
Op een Mac krijg je nadat je " diagnostische netwerkinfo " ( internethulp ) gebruikt 6 rode lampjes te zien die aangeeft wat er goed is. Als er iets goed is gaat dit lampje groen branden.
...

Dus toch niet de lampjes van het modem denk ik.

Probeer eens het commando ifconfig in een terminal window. Laat maar weten wat er stond.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Frowijn001
Het zijn inderdaad de lampjes op de iMac met " diagnostisch netwerkinfo "
mvg. Rene

Frowijn001
Er staat teveel om over te typen op mijn iPod, maar ik zal naar mijn idee wat punten opschrijven wat mij noodzakelijk lijkt.
Anders hoor ik nog wel wat voor informatie echt nodig is
Er staat o.a. ; netmask 0(keerteken) ff000000 / pointopoint,multicast>mtu 1280 / media: autoselect status: inactive / media: autoselect (<unknow> type>Wink status : inactive

Hopelijk is dit voldoende .
Mvg. Rene

ton2e
Je kunt toch via je iMac een bericht plaatsen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'AIRPORT IMAC KRIJGT GEEN KONTAKT MODEM', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv