obey-robots.txt
03 December 2016, 01:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetverbinding valt af en toe uit

fusionfake
Hallo,

Ik heb sinds 1 juli internet van telfort (20mbit) daarvoor had ik adsl van online, die het altijd deed.
Sinds een week valt mijn internetverbinding echter af en toe uit, en de download margin is ook vaak <6db.
Ik heb geprobeerd de modem aan te sluiten direct bij het punt waar de kabel het huis inkomt maar dat leverde ook niks op.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik heb een hoop van zulke topics hier gezien maar ik heb het niet kunnen verhelpen.
Ik train in op ~13700 kbps, maar ik heb deze handmatig terug kunnen zetten naar ~12000 kbps mbv telnet, maar mijn verbinding bleef af en toe wegvallen. Ook wijzigen van adsl2+ mode naar adsl leverde niks op..
 
Franzki
Ik train in op ~13700 kbps, maar ik heb deze handmatig terug kunnen zetten naar ~12000 kbps mbv telnet, maar mijn verbinding bleef af en toe wegvallen. Ook wijzigen van adsl2+ mode naar adsl leverde niks op.


Als de waarde van de "download noise margin" grote variaties vertoont, heeft lager zetten van de verbindingssnelheid weinig zin. Zodra de waarde van de "download noise margin" te laag wordt, klapt je verbinding er alsnog uit.

Allereerst zou ik de standaardroutine doorlopen, zoals modem resetten en bekabeling nakijken en eventueel vervangen of modem direct aansluiten op ISRA-punt.

Vervolgens zou ik het probleem aanmelden bij de helpdesk... en daarbij aangeven dat je de "download noise margin" ziet schommelen. Misschien wel goed om ook eerst te kijken wat de waarde doet op de lange termijn, eventueel met een monitorprogrammaatje.

Hoe zit het trouwens met de rest van je modemwaardes?
 
fusionfake
De modem heb ik al gereset, andere bekabeling gebruikt, en de modem geplaatst direct na het isra punt (zie eerste post)

Ik heb nog niet met de helpdesk gebeld dat zal ik vanmiddag nog even doen

Op dit moment zijn mijn waardes:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 00 13 57 78 99 9a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 64- 95: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa a9 aa aa aa aa 99 aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa a9 a9 aa a9 99 9a 99 9a a9 99 9a 9a 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 a9 99 29 9a 99 99 99 99 99 99 97
tone 256-287: 18 aa aa aa aa 99 a9 99 9a aa a9 9a 99 9a 9a aa
tone 288-319: 9a aa aa a9 aa 99 99 aa 99 9a aa a9 aa 9a 9a aa
tone 320-351: 9a 99 9a 99 99 9a 99 99 9a 99 99 88 99 59 99 99
tone 352-383: 99 98 77 88 78 88 88 88 87 75 67 77 78 77 87 77
tone 384-415: 65 56 77 77 76 77 76 65 45 54 25 65 56 66 65 43
tone 416-447: 55 66 66 45 65 65 52 45 55 55 34 55 55 42 13 44
tone 448-479: 44 32 34 43 22 00 00 02 21 12 22 11 00 00 02 21
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

/edit: nu overigens 4db
Gewijzigd door fusionfake op 23 juli 2009, 15:10
 
Franzki
De waardes van het modem lijken me in orde... ze zijn ongeveer zoals bij mijn modem. En jij haalt er een hogere downstream snelheid mee.

Heb je inmiddels Telfort support gebeld?
 
lwerker
Ik heb sinds 15 juli 2009 een soort gelijk probleem. Elke avond tussen 21:30 en 22:00 uur valt de internet verbinding er ongeveer 5 minuten uit. Ik heb uiteindelijk gisteren 1 pc aangesloten op de zyxel modem, en gemonitord wat er gebeurt. De download die eerst op 800 KB/s stond zakt terug naar 0 om vervolgens 5 minuten laten wel tot leven te komen (en naar 800 KB/s) te gaan. Ik heb het aangemeld bij de klantenservice en die vertelde mij de modem volledig te resetten en dan de helpdesk te bellen. Ik denk dat ik dat maar eens ga doen. Zijn er anderen die dit probleem ook hebben?
 
Franzki
Als je verbinding er 1x per dag uitvalt is dat een vaag probleem... ik heb soortgelijke verschijnsen (zie Klapperende internetverbinding) maar dat wil niet zeggen dat de oorzaak het zelfde is.

Heb je al naar de signaalwaardes in het modem gekeken?
 
lwerker
Ik heb wel zitten kijken maar het zegt me erg weinig. En op dit moment doet de verbinding het gewoon. Eigenlijk de hele dag doet de verbinding het. Alleen elke avond tussen 21:30 en 22:00 uur valt hij 5 minuten uit. Ook het internet bellen gaat dan bijna niet meer, de persoon aan de andere kant is niet meer te verstaan (het rare was dat die persoon mijn vriendin wel goed kon horen). De gegevens die ik zie in de zyxel modem zijn:
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 34 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 02 55 55 56 67 76 65 55 55 56 77 9b bb bb aa
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 89 87 89 87 89 78 77 77 25 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 75 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 75 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 57 77 77 77 77 77 77 77 27 77 76
tone 256-287: 07 99 99 90 99 99 99 99 99 99 99 98 88 08 88 77
tone 288-319: 77 77 77 07 07 70 00 07 77 77 66 60 66 66 55 50
tone 320-351: 05 50 05 55 50 00 50 00 44 04 00 44 44 00 40 43
tone 352-383: 40 40 40 30 20 22 20 22 00 00 00 02 22 22 10 00
tone 384-415: 00 00 00 00 10 01 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Gewijzigd door lwerker op 25 juli 2009, 15:40
 
Franzki
Je zegt dat je wel kunt bellen tijdens een storing maar dat de lijn slecht wordt. Het lijkt erop dat je verbinding dus niet ècht uitvalt, anders zou telefoneren helemaal niet mogelijk zijn.

Je modemwaardes lijken ook wel te kloppen.

Blijkbaar "gebeurt er iets" tussen 21.30 en 22.00 waardoor er tijdelijk minder bandbreedte beschikbaar is voor bellen en downloaden. Het is toch niet zo dat je in die periode grote updates ofzo automatisch binnenhaalt waardoor je downstream bandbreedte volloopt?

Opvallend is dat de ander jou wel kan horen (upstream is goed) en jij de ander niet goed (downstream is niet goed).
Gewijzigd door Franzki op 25 juli 2009, 15:56
 
lwerker
Ik heb gisterenavond speciaal een test gedaan om andere oorzaken uit te sluiten. Ik heb mijn laptop aan de Zyxel modem gehangen (alle andere stekkers er uit getrokken) en op deze laptop heb ik alleen een ftp copy vanaf een externe server aangezet. Deze was vanaf 21:30 vrolijk bezig 800 KB/s binnen te halen totdat het 21:54 was, toen dook de kopieersnelheid naar 0, om vervolgens 5 minuten later weer naar 800KB/s te gaan. Tijdens het downloaden (toen het nog met 800 KB/s ging) was mijn vriendin vrolijk aan het kletsen (kennelijk zit er voldoende ruimte om en te downloaden en te bellen). Toen de download om 21:54 inzakte, hoorde ik haar zeggen dat ze haar vriendin niet verstond, vervolgens stond ze een minuut later bij mij te klagen hoe slecht dat Telfort wel niet is.... ;-) Maar toen ze aan het klagen was zag ik de download speed na enkele minuten weer opveren naar de normale 800 KB/s. Vaag.

Dit is nu 1,5 week zo, en het is altijd tussen 21:30 en 22:00. Ik zal vanavond de zelfde getallen als hierboven kopieren, misschien zien de specialisten hierin wat de oorzaak kan zijn.
Gewijzigd door lwerker op 25 juli 2009, 16:04
 
Franzki
Als je vanavond gaat testen is het misschien goed om als je draadloos hebt, dit op je modem ook helemaal uit te schakelen.

Verder ben ik benieuwd naar de intrainsnelheid van je modem en de signaalwaardes op het moment van de storing.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding valt af en toe uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Toegangstype valt weg Helpdesk 2 31 januari 2013, 21:12
internetverbinding steeds eruit Storing 1 20 augustus 2011, 13:14
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
internetverbinding maken lukt niet Storing 11 14 juni 2011, 12:41
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:08:45
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv