obey-robots.txt
04 December 2016, 19:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

DSL Verbinding weg?

Erix
Groet aan de lezer,

Sinds een week heeft mijn eigen modem (Vigor 2800VG) geen verbinding meer, de oude (Speedlinq) Speedtouch 706 pakt de DSL lijn wel direct op. Een geleende Experiabox (Speedtouch 780) pakt de lijn ook op, kan d'r verder nix mee, maar 't was even een test.

De Vigor staat de hele tijd te trainen, handshaken etc., maar komt niet verder. Factory reset, kabeltjes vernieuwen, splitter weghalen, Afstand tot ISRA 30 cm maken. 't Wil allemaal niet helpen.

Iemand nog een briljant idee ?

Thanx, Erix

WiND1
Heb je al eens een harde reset gedaan en helemaal opnieuw begonnen. Let op, zet bij je browser waarmee je router benadert de funktie 'invoer onthouden' uit, want dat geeft soms problemen.

MPoA (RFC1483/2684).

Zet de optie MPoA op Enable
Selecteer bij Encapsulation 1483 Bridged IP LLC
Geef als VPI waarde 0 op
Geef als VCI waarde 34 op
Zet de Modulation op Multimode
Selecteer Obtain an IP address automatically
Selecteer Specify a MAC Address en vul het MAC adres in wat bij uw provider geregistreerd staat
Gewijzigd door WiND1 op 18 juli 2009, 09:30

EdP
Waarom het sinds een week ineens niet meer werkt zou ik zo gauw niet weten, ik weet wel dat Telfort (tijdelijk) maximaal 2 verschillende modems accepteert per aansluiting, als je er 3 hebt gebruikt, dan gaat het bij 1 van de 3 dus fout. Misschien is het tijd-gebonden, d.w.z. 2 verschillende modems in een bepaald tijdsinterval?

MAC adres wordt voor zover mij bekend niet geregistreerd door Telfort (kon jij niet weten als xs4all klant, Rene), dat is ook wat de Dennis.TiscaliCS altijd gezegd heeft.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

WiND1
EdP schreef:
Waarom het sinds een week ineens niet meer werkt zou ik zo gauw niet weten, ik weet wel dat Telfort (tijdelijk) maximaal 2 verschillende modems accepteert per aansluiting, als je er 3 hebt gebruikt, dan gaat het bij 1 van de 3 dus fout. Misschien is het tijd-gebonden, d.w.z. 2 verschillende modems in een bepaald tijdsinterval?

Ook al gebruik je meer dan 2 modems, dan moet het intrainen geen probleem zijn. Het MAC adres komt pas om de hoek kijken bij de DHCP request.

adres wordt voor zover mij bekend niet geregistreerd door Telfort (kon jij niet weten als xs4all klant, Rene), dat is ook wat de Dennis.TiscaliCS altijd gezegd heeft.

Ik heb thuis Telfort en op mijn zaak XSALL, waar beide Drayteks draaien.

EdP
Oh OK, dat wist ik dan weer niet Smile
Probeer in elk geval de juiste WAN instellingen en verwissel zo min mogelijk modems.
Zie Netwerkinstellingen FAQ
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Erix
@Rene

Reset was al volledig, MPOA instellingen reeds geprobeerd op Multimode en ADSL2+, beiden tot op heden NoGo.
MAC nooit eerder opgegeven, zal ik nog testen, maar volgens mij heb je eerst een wakkere DSL nodig om te beginen aan de DHCP procedure, dus in mijn beleving moet eerst de KPN-DSL lijn opgepakt worden voordat de MAC begint,
Voorheen op ADSL2+ nooit problemen. Alleen als er een algemene storing bij Telfort was hing ik de oude Speedtouch er weer aan om eea " wakker" te schudden, aansluitend meteen de Draytek d'r weer op, heeft ook nooit eerder problemen opgeleverd.
Als ik voorheen een storing had, was het ook altijd de DSL wel actief maar de WAN-Connection niet

'k Blijf proberen om zo af en toe de lijn te "pakken".

@EdP

Nooit eerder een derde modem er op gehad, totdat dus de Draytek stopte en ik die Experia had geleend om te testen op mijn KPN-DSL lijn/Telfort provider constructie.

Greetz, Erix

WiND1
Ik heb wel eens per ongeluk de firmeware van AnnexB op een annexA modem gezet. Misschien eens de firmware verversen. Het probleem moet in de Draytek zetten, want andere modems doen het wel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL Verbinding weg?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:39:41
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv