obey-robots.txt
03 December 2016, 01:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

downgrade na aanmelden storing

gjvholland
dag,

Graag wil ik het volgende met jullie delen.
3 weken geleden heb ik een storing gehad met mijn Telefonie en internet. Een klapperende verbinding noemde men het bij telfort. Ticket is doorgezet naar de tweede lijn en is daar na 10 dagen opgepakt. Natuurlijk veel te lang, maar goed......
Ik hoor een 20 MB lijn te hebben, maar de snelheid zoals deze op de router te zien is kwam niet boven de 4570. Waar ie voor de problemen 11000 was. Dus ik gisteren weer gebeld.
Ja meneer, er is bij u een downgrade uitgevoerd.
Onbegrijpelijk, en dat ook nog eens zonder de klant daarover te berichten. Terwijl ze beloofd hadden om me te informeren zodra de eerste storing verholpen was.
Normale internetgebruikers merken dit niet, en het kan natuurlijk goed zo zijn dat deze oplossing vaker gehanteerd wordt en dat men ten onrechte dus teveel betaald.
Uiteraard wil ik weer een stabiele 20mb verbinding, dus dat worden weer prettige gesprekken deze week.
Herkenbaar ??
Typisch staaltje van een slechte service !!

Telfort webcareteam
Soms is het noodzakelijk dat een lijn een lager profiel krijgt. Kunt u mij uw postcode en huisnummer sturen in een pb? Dan kan ik u wellicht meer tekst en uitleg geven om de reden.
Het is wel zo dat het zou moeten zijn dat u hierover gebeld wordt.

[update]
Ik heb uw aansluiting gevonden, we hebben KPN aangestuurd om het nog eens te onderzoeken, uw lijn is iets meer als 2 km. en er zal hopelijk nog meer uit te halen zijn dan nu het geval is
.
Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 06 juli 2009, 12:02
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

mesa57
Ik vind downgraden wel een heel simpele oplossing om een probleem met de lijn op te lossen. Op zich werkt het natuurlijk wel, maar of dat service naar de klant toe te noemen is.
Stel je voor dat je garage zegt, dat na een klacht dat de motor rammelt boven de 100km per uur : "We hebben hem zo afgesteld dat hij niet harder kan 100 km/uur meer gaat". Dan ga je als klant toch ook helemaal uit het dak ?

Telfort webcareteam
Het klopt dat het een simpele oplossing is, maar soms is een oplossing ook gewoon simpel. De vergelijking kan ik verder doortrekken, als je alleen op 80KM wegen rijdt met die auto is het veiliger om hem daarop af te stellen zodat je zeker weet dat je niet elke week naar de garage moet om hem te laten repareren.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 06 juli 2009, 14:47
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
We hebben eerst de cap volledig verwijderd, uw lijn trainde toen in met behoorlijk wat fouten op de lijn. Toen trainde die op iets meer dan 10 in. Doordat onze ervaring is dat lijnen die de hoeveelheid errors hadden zoals die van u deze binnen een zeer korte tijd weer worden aangemeld als een probleem lijn.
Nu hebben we het profiel aangepast, dat is dus niet iets als een cap, maar een ander soort DSL profiel.
De lijn traint nu in op 8445/1077, mochten er nog problemen ontstaan dan horen we het graag.

De lijn lijkt overigens ongeveer ongeveer tussen de 2,5 en 3,7km. Zal waarschijnlijk om de spoorlijn heenlopen.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 08 juli 2009, 14:03

mesa57
Telfort webcareteam schreef:
We hebben eerst de cap volledig verwijderd, uw lijn trainde toen in met behoorlijk wat fouten op de lijn. Toen trainde die op iets meer dan 10 in. Doordat onze ervaring is dat lijnen die de hoeveelheid errors hadden zoals die van u deze binnen een zeer korte tijd weer worden aangemeld als een probleem lijn.

Uiteraard wordt een lijn waar veel errors op komen aangemeld als zijnde een probleem.

Nu hebben we het profiel aangepast, dat is dus niet iets als een cap, maar een ander soort DSL profiel.
De lijn traint nu in op 8445/1077, mochten er nog problemen ontstaan dan horen we het graag.

Uhhh, dat is geen cappen nee, maar wel een downgrade van Adsl+2 naar Adsl.
Dit is symptoombestrijding. Meneer heeft een goede adsl+2 verbinding op zo'n 10mb gehad.
Vervolgens gebeurt er iets waardoor de lijn dat niet meer aankan (slecht kontaktje in de centrale b.v.).
En dan is jullie conclusie dat de lijn niet meer geschikt is voor adsl+2 ?

Ik krijg een beetje het nare gevoel dat het policy is bij Telfort om lijnproblemen op deze manier op te lossen.
Symptoon bestrijding is goedkoper dan het echte probleem oplossen, maar als klant zou ik daar niet blij van worden.
Of nog erger, dat je dat niet meer als probleem wilt zien aangemeld.

Kijk, als er gaten in de snelweg zitten, mag je er ook niet zo hard meer over rijden.
Maar om dan de snelheidsbeperking permanent te maken vind ik wel een rare oplossing.
Gewijzigd door mesa57 op 08 juli 2009, 14:52

Telfort webcareteam
We hebben er geen ADSL lijn ipv een ADSL2+ van gemaakt. Hoe kunt u het weten als het uw lijn niet is?

Joris

mesa57
We hebben er geen ADSL lijn ipv een ADSL2+ van gemaakt. Hoe kunt u het weten als het uw lijn niet is?

Joris

Protocol wijziging dan. In ieder geval is het resultaat hetzelfde.

Telfort webcareteam
Het bleek dat ik een oude screenshot van een meting voor me had. Dat aangepaste profiel zat in het gecapte profiel.
U heeft hetzelfde profiel als voorheen.

[update]
@Messa57, als u het forum doorleest zult u zien dat we absoluut niet aan symptoombestrijding doen.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 08 juli 2009, 15:10

gjvholland
Hoi Joris,

Zoals al eerder aangegeven is de meneer van de KPN door jou inspanning snel gekomen. BEDANKT !!
Hij heeft de 4 mb lijn doorgemeten en de lijn was "schoon" zonder fouten.
Inmiddels is de snelheid inderdaad verhoogd naar 7500.
Dit lijkt redelijk te werken.
Mijn vraag is nu alleen.
Gaan jullie het hierbij laten, of wordt er nog aan gewerkt ?
Ik mag aannemen het laatste, want ik wil terug naar de 11000 kbps.
Mochten er dan weer problemen komen, dat zou ik graag weer net zo snel een kpn monteur die lijn met storingen door willen laten meten.
Een stabiele lijn (4mb) zal waarschijnlijk minder storingen opleveren.

Groet,
GJ

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'downgrade na aanmelden storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Storing Enschede Storing 1 16 augustus 2014, 10:47
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:08:15
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv