obey-robots.txt
02 December 2016, 23:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Internetbellen werkt niet meer, al 40 dagen niet...

leadnfollow
Sinds het extreme onweer in de nacht van 25 mei op 26 mei werkt het internetbellen niet meer, het internet wel. Ik had zelf al de standaard dingen uitgevoerd, dit had geen resultaat toen heb ik 29 mei hierover contact gehad met een medewerker van de helpdesk, zij heeft mij toen goed geholpen, de telefoon omgezet naar phoneport2, en toen leek alles -in ieder geval uitgaand en volgens mij ingaand ook- goed te werken, de volgende dag (de dertigste) poogde ik naar huis te bellen, maar bleek de boel niet (meer?) te werken; zowel uitgaand als ingaand werkt vanaf dat moment niet meer. Wanneer je het vaste nummer belde kreeg je een melding in de trant van: ''dit mobiele nummer is niet bereikbaar.'' Erg vreemd.

4 juni was ik weer thuis en heb de volgende dag; 5 juni, maar weer contact met ze gezocht. Twee keer gebeld, en twee keer een gesprek met dezelfde persoon gehad, een vervelend figuur, ik noem 'm maar Frits. Ik leg hem uit wat het probleem is en de voorgeschiedenis (het gesprek van een week eerder), Frits kan precies zien wat zijn collega een week terug gedaan heeft en gaat vervolgens weer het standaard lijstje af van; resetten, uitzetten van de modem, et cetera en blijft dit nog herhalen ook. Dingen die ik bovendien zelf al lang heb gedaan. Vervolgens haalt Frits er van alles en nog wat bij; Frits vroeg hoe lang de telefoonkabel van het ISRA punt naar het modem was, omdat deze volgens hem niet langer dan een halve meter mag wezen; ik antwoord: ''1,5 meter.'' Frits; ''Ja, dat is te lang meneer, dit kan storingen geven.'' Ik; ''Het heeft nooit problemen gegeven, en nu ga je mij vertellen dat het hier aan moet liggen?'' Ik moest het maar doen, vertelde hij. Uiteindelijk heb ik het modem dichtbij het ISRA punt geplaatst en het modem met een kabeltje van 30 cm hiermee verbonden. Uiteraard heeft dit niet geholpen, dus belde ik weer met de helpdesk en kreeg ik dezelfde persoon aan de lijn. Gaat weer het standaard lijstje af en vervolgens vraagt hij of ik een telefoon met nummerweergave heb, want hier zou het weleens aan kunnen liggen. Je bedoelt een DECT telefoon?, vraag ik 'm. Ja eentje met een digitaal scherm. Volslagen onzin natuurlijk, maar heb deze telefoon er maar uitgetrokken. Hij vroeg of ik een analoge telefoon had en deze wilde gebruiken, eentje met een draaischijf, lol. Uiteindelijk gaf hij aan dat het toch aan de modem kon liggen, er zou mij dus een nieuwe Zyxel P-2602HW modem worden toegestuurd. Deze zou binnen 2-3 werkdagen worden geleverd.

(Frits begon ook nog over het feit dat ik veel zou downloaden; ''U download wel veel, hé?'' Ik; ''Moet dat een probleem wezen dan? Heb ik toch een snelle verbinding voor of niet?'' Frits; ''Ja, maar dit kan nadelig zijn voor je VoIP, dan moet u de modem instellingen wijzigen.'' Ik heb hier nooit problemen mee gehad, de telefoonverbinding heeft altijd uitstekend gewerkt ook tijdens het downloaden van grote bestanden op 'volle snelheid', de snelheid van de verbinding waarmee gedownload werd werd automatisch wat geknepen, ook wanneer er andere computers online gingen. Maar het frapante is dat ik sinds dit gesprek wel 2 Mbit kwijt ben, van 20 Mbit naar 18 Mbit.)

Op 17 juni maar een aantal mailtjes (dezelfde) naar de helpdesk van Telfort gestuurd.

Hieronder het antwoord op mijn vraag; waar het modem nu blijft?

''Op 11 Juni is het modem doorgevoerd en u zult het modem dus zo spoedig mogelijk ontvangen.''

En hier wacht ik nu dus nog steeds op.

Ik heb dus al behoorlijk wat geduld moeten hebben met de helpdesk van Telfort, en het probleem dat er niet gebeld kan worden met het vaste telefoonnummer. Ik heb eigenlijk nooit eerder met probleem gezeten met het Internet & Bellen van Telfort. Snelheid en kwaliteit was goed, ook het bellen. Tegenwoordig lijken ze een goed voorbeeld voor andere ISP's te zijn; hoe het dus niet moet.

Met Frits heb ik twee maal een gesprek gevoerd van in totaal meer dan 45 minuten. Met de mevrouw van 29 mei een gesprek van dik 19 minuten.

Zoals je begrijpt werkt het internetbellen nog steeds niet. Ondertussen heb ik dus al 19,2 euro (exclusief de mobiele telefoonkosten) verbeld aan de helpdesk dat niet altijd even hulpzaam blijkt te zijn. En wordt er ook nog eens door ons meer mobiel gebeld dan voordat het probleem ontstond. En alleen maar omdat er een probleem is waarvan, wellicht de oorzaak bij Telfort zelf ligt, dan wel dat ze niet in staat blijken te zijn om het op te lossen en dat modem nu eens te leveren.

Is het het modem? Of ligt het toch aan een fout in de centrale of het internetbellen?

Ik denk dat het maar eens tijd wordt om naar een andere provider uit te kijken. Blijkbaar moet Telfort het van die 30 cpm hebben. (Was eerst 15 cpm, het internetbellen naar vaste nummers is bovendien sinds 1 juni ook niet meer gratis; starttarief).
Gewijzigd door leadnfollow op 03 juli 2009, 21:13

EdP
Dit is best treurig. Het is vast beleid bij Telfort om studenten o.i.d. op de helpdesk in te zetten die voor hetzelfde geld als telemarketeer aan het werk zouden zijn geweest. Een beetje technisch inzicht is geen vereiste.

Het is wel zo dat bellen via VoIP behoorlijk gestoord kan worden door intensief downloaden, maar dat heeft niet tot gevolg dat je niet kunt bellen of gebeld worden.

Volgens mij overigens geef je zelf de oorzaak al aan: sinds de Grote Onweersbui. Dan is de kans groot dat het modem het niet overleefd heeft. Het is zelfs mogelijk dat juist de wijkcentrale daardoor beschadigd is, of de koperlijn. Alles is mogelijk.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

leadnfollow
Precies. Ik dacht ook eerst dat het aan de telefoons dan wel de kabels hiernaartoe kon liggen, heb deze dus toen eerst bij familie uitgetest en deze werkte nog. De telefoons direct op het modem aansluiten maakte ook niets uit. Het is ook vreemd dat het internet (hetzelfde modem) wel werkt en het internetbellen niet. Dat bellen gaat toch over dezelfde lijn/verbinding heen, neem ik aan. Bestaat het Zyxel P-2602HW modem als het ware uit twee aparte kaarten, één voor internet en één voor telefoneren, en dat dit ene kaartje door de piekspanning kaduuk is gegaan? Lijkt mij sterk, het is aannemelijker dat door de piekspanning dan het hele modem niet meer werkt voor zowel internet als telefonie. Als het het modem niet is, dan zit het idd verderop, zal mij trouwens niets verbazen.

[Edit: onnodig citaat verwijderd]
Gewijzigd door EdP op 04 juli 2009, 14:18

EdP
In geval van een blikseminslag is alles mogelijk. Van helemaal 0,0 tot af en toe een storing. De bliksem trekt zich niks aan van hoe een modem van binnen in elkaar zit.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Ik vind het allemaal heel vervelend voor u, graag zou ik hier wat tijd in willen stoppen voor u. Zou u mij uw postcode en huisnummer kunnen zenden in een pb?

[update] We hebben elkaar net gesproken, de modem komt snel uw kant op.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 07 juli 2009, 15:43
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

leadnfollow
Ik heb met Joris van het Telfort we(b)careteam gesproken en het probleem is opgelost, zojuist het modem in ontvangst genomen en geïnstalleerd alsmede geconfigureerd en, het internetbellen werkt weer als vanouds.

Joris, bedankt voor jouw aandacht (en begrip) voor het probleem, dat je het snel hebt opgepakt; waardoor wij het nu eindelijk hebben kunnen oplossen. :)
Gewijzigd door leadnfollow op 08 juli 2009, 12:59

Telfort webcareteam
Het modem was er nog sneller dan verwacht. Dank u voor uw terugkoppeling.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetbellen werkt niet meer, al 40 dagen niet...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:06:56
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv