obey-robots.txt
07 December 2016, 13:29
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verschil kabel internet 2 MB en Telfort 4 MB of 20 MB

Noggeenklant2009
Ik ben nog geen klant maar heb interesse om over te stappen naar bijvoorbeeld Telfort.
Toch heb ik enige bedenkingen:

* Familie en vrienden van mij hebben Telfort 20 MB de 1 komt tot 8 MB en de ander tot 14 MB maar erg veel verschil kan ik niet zien tussen hun veel hogere snelheid en mijn 1,5 MB kabel internet aansluiting.

* Ik behoor tot die gelukkigen die nog via VoipCheap een NL nummer hebben kunnen scoren en daardoor niet alleen supervoordelig bellen maar ook normaal bereikbaar zijn. Via Ziggo is het gebruik van een externe Voip aanb ieder geen probleem maar hoe zit het met buitenechtelijke Voip bij Telfort?
Als ik de diverse items op het forum lees dan zie ik zelfs forse problemen met het eigen Voip gebeuren van Telfort....

* Het overstappen dat regelt telfort maar heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Het is bekend dat Ziggo, bij opzeggingen erg traag van begrip is en soms nog maanden doorberekent.

* ik maak regelmatig gebruik van video p2p verbindingen, dat ging met Ziggo goed tot zij besloten om hun knooppunt op Schipholrijk te ontlasten middels het expres veroorzaken van IMP packetsloss, hetgeen dan soms resulteert in hikkerige video.
Hoe zit dat bij Telfort?

* Mijn plan is om behalve zZggo internet naar Telfort internet tevens het Ziggo kabel abo over te zetten naar Canal Digital, voor nog geen 6 euro per maand toch ontvangst hebben van ruim 400 tv stations....Totale voordeel op jaarbasis ruim 120 euro.
Vraag is alleen ook hier...Heeft iemand ervaring met Canal Digital?

Peter
Gewijzigd door Noggeenklant2009 op 21 juni 2009, 17:32

hondengek
Hallo hier is nogeencanaldigitalist,

Sedert een jaar of vijf Canal Digital-ontvangst middels een 64 cm schoteltje.
Sublieme ontvangst, ook onder "moeilijke" weersomstandigheden.
Echt een aanrader!
Het lijkt me wel zaak je eerst eens in te lezen op het satelliet forum (http://www.satell...) en je laten voorlichten door een serieuze handelaar.

De weg naar de dichtsbijzijnde Praxis & Co of zelfs Marktplaats is niet de beste.
Van primair belang is de settopbox hierop nooit en te nimmer bezuinigen.
Altijd verifiŽren of de ontvanger van keuze geschikt is voor de nieuwste CD-smartcard!!!

Su6

EdP
Wat bedoel je met "buitenechtelijke Voip"? Een niet-provider-eigen Voip account? Met Telfort kun je prima een andere Voip provider gebruiken, doe ik zelf ook (VoipBuster + BudgetPhone).

Houd vooral je VoipCheap account zou ik zeggen.

Overstappen van internetproviders is altijd kans op sores, maar uiteindelijk hoor je te krijgen waar je recht op hebt, bijv. restitutie voor onrechtmatig geÔnde bedragen. Indien je zelf de procedure goed volgt kun je evt. m.i.v. de finale datum van beŽindiging de betalingen blokkeren. Schriftelijke bevestiging is key.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Op www.satellitefun.org (op Satnerds na oudste satforum van Nederland) kun je ook een hoop lezen.
Daar staan met name in de Beginners/Algemeen sectie een hoop vragen van mensen die ook naar Canal Digitaal willen en vragen hebben omtrent wat ze het beste kunnen doen en welke ontvanger ze het beste kunnen kopen.

Daarbij kun je ook overwegen of Digitene niet misschien een interessant alternatief is. Een tip die ik je wil meegeven is dat je in elk geval -geen- Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger moet halen. Deze hebben allemaal beperkingen waar je op een gegeven moment tegenop gaat lopen als je wat wilt uitbreiden en/of andere satellieten wilt kijken.
Op Satellite Fun is een sticky posting met een klein vragenlijstje waarmee je in je post kunt aangeven wat je belangrijk vindt om te doen met de satelliet. Aan de hand daarvan zijn er goede adviezen te geven.

Dan even back on topic. Ik heb zelf hier voip verbindingen van Voipbuster, Budgetphone en Voipplanet. Uitbellen doe ik met Voipbuster en Voipplanet en voor het inkomende verkeer gebruik ik Budgetphone.
Een echt "buitenechtelijke voip" dus. Erger nog, ik heb het Telfort voip nummer laten porteren naar Budgetphone.Smile

Maar dat werkt verder perfekt, althans bij mij wel, beter dan de Telfort telefonie.
Kwestie van goed instellen. Daarbij moet ik wel zeggen dat het Zyxel modem er vaak ook niet goed tegen kan als je op poort 5060 2 verschillende providers gebruikt. Dat is niet in alle gevallen zo. Bij mij en nog een paar mensen in mijn omgeving wel.
Op internet lees je ook verhalen van mensen waarbij het wel goed gaat.
Greetings, Richard.

hondengek
Hallo Richard,

In principe onderschrijf ik je stelling vooral geen CD-goedgekeurde ontvanger aan te schaffen.
(Niet voor niets heb ik zelf een Pace "Puma" twin tuner die dit keur moet ontberen...)

Zoals je weet is CD sinds enige tijd bezig de huidige smartcard voor een nieuwe om te ruilen.
Met die nieuwe kaart kunnen echter vele niet-goedgekeurde satellietreceivers niet overweg en blijft het beeld op zwart.
Meldingen over dit fenomeen zijn legio op de diverse fora.

Mag ik e.e.a. dus een weinig nuanceren?
Wanneer een aspirant koper alleen geinteresseerd is in bij voorbeeld Astra I, II en 3 dan lijkt mij de aanschaf van een goedgekeurde gerechtvaardigd.
Talloze ontvangers van naam en faam kunnen zich smukken met dat logo zoals Philips, Homecast en vele andere al dan niet v.v. PVR. in/externe opneemfunctie)

Voor de "hard core" gebruikers onder ons is een niet goedgekeurde mogelijk aangewezen.
Bovendien kan deze gebruikersgroep de risico's die hieraan verbonden zijn beter overzien.

Ik laat me graag van mijn ongelijk overtuigen, hůůr!

Groet,
roy

EdP
Mee eens, voor de "argeloze" gebruiker is het wel makkelijk dat bij een kaartwissel de boel niet op zwart gaat. Bij een zgn. niet-goedgekeurde ontvanger moet je maar hopen dat er een nieuwe firmware uitgebracht wordt. In dit geval bof ik maar weer met m'n MaxPlus 2100.

Richard
Mag ik e.e.a. dus een weinig nuanceren?

Maar natuurlijk mag dat. Het zou niet goed zijn als dat niet zou mogen.Wink

Wanneer een aspirant koper alleen geinteresseerd is in bij voorbeeld Astra I, II en 3 dan lijkt mij de aanschaf van een goedgekeurde gerechtvaardigd.

Dat ligt er maar aan op welke wijze die interesse er is. Is die er alleen voor de CDS zenders en men heeft verder een legaal abo en nergens anders interesse in, ja dan wel.

Maar ga je denken dat ze misschien toch ook andere zenders willen zien of gebruik willen gaan maken van een motor of wat meer satellieten om elders ook FTA te kijken, dan moet je mijns inziens, toch al snel afstappen van goedgekeurd materiaal.

Ik heb overigens ook al goedgekeurde machines gezien die geen fatsoenlijke diseqc 1.1 ondersteuning hadden, terwijl de ontvangers notabene dit jaar of eind verleden jaar zijn uitgebracht (nieuwe Philips HD ontvanger).

Het is ook niet mij bedoeling om een ontvanger voor gevorderden zoals ons aan te raden. Maar er zijn zat mogelijkheden. De Topfield is ook geen hobbybox maar wel een uitstekende ontvanger maar er zijn er meer zoals bijv. ook de Vantage en anderen.

Daarom dat je ook niet per definitie kunt stellen dat voor Astra 1, 2 en 3 een goedgekeurde machine geschikt is, zonder de juiste vragen beantwoord te hebben. Er zijn dingen waar mensen bij aanschaf niet eens aan denken en dan een paar maanden later wat zien of horen en dan denken van "dju had ik dat maar geweten".

Kijk zelf maar even naar het lijstje, aanvullingen zijn uiteraard welkom, maar het moet wel leesbaar blijven voor nieuwelingen op satgebied:
http://www.satell...hp?t=10529

Er zijn ook legio niet goedgekeurde ontvanger waar geen firmware update nodig is voor de kaartwissel of waar het wel goed gaat.

echter vele niet-goedgekeurde satellietreceivers niet overweg en blijft het beeld op zwart.

Dat is zonder meer waar, maar daaronder bevinden zcih ook de nodige gevallen van mensen die niet wilden luisteren bij het aanschaffen van de juiste CI en nu dus het probleem hebben dat hun Aston 1.03 en 1.05, Axas, Magic en andere modules niet meer willen met de nieuwe kaart.

De meeste niet goedgekeurde ontvangers hebben een CI slot en als je daar gewoon een goedgekeurde Mediaguard CI in duwt, werkt het in veruit de meeste gevallen ook gewoon goed.

Maar er zijn uitzonderingen en daarom is het ook goed om zich daarop goed te oriŽnteren.
Dat is ook net de reden dat wij zo'n vragenlijstje hebben van wat wil je ontvangen, zijn er eisen, is er een motor, etc.

Greetings, Richard.

hondengek
Perfect onderbouwd verhaal, Richard!
Op het gevaar af dat ik het forum vervuil en het tot een zoveelste satellietversie verwordt toch nog een vraagje misschien.....?

Recentelijk een 1080p LCD (kleintje hoor) aangeschaft en ingegeven door de geplande start van de HD-uitzendingen door de Nederlandse omroepen in juli oriŽnteer ik me nu al voorzichtig naar een geschikte settopbox.

Mag ik jouw mening weten?
Ikzelf kwam uit op de Dreambox DM 8000 HD PVR of de Homecast HS 8100 PVR
Bedankt alvast!

roy
Gewijzigd door hondengek op 23 juni 2009, 10:54

Richard
Vragen staat vrij, anders open je gewoon in de algemeen een nieuwe thread, dat kan ook nog.Wink

V.w.b. je laatste vraag kan ik je echter een stuk moeilijker antwoord geven. Dat is omdat ik graag goede adviezen geef maar die het liefst geef op basis van ervaringen.
Met HD ontvangers zijn die er nog niet zo vreselijk veel.

De Dreambox 8000 PVR is een mooie machine maar enorm duur vergeleken bij sommige gelijkwaardige producten zoals de IPbox HD ontvanger.
Daarnaast schrijft onze technisch deskundige Mas3 dat de Dreambox en sommige andere ontvangers geen echte HD uitgang hebben met DVI die dan omgezet wordt naar HDMI (als ik het goed onthouden heb) omdat ze geen licentie hebben voor de officiele HD dingens.

De Homecast zelf heb ik wel van gehoord, maar is me niets van bekend dus dat kan een uitstekende ontvanger zijn maar ik durf er geen uitspraken over te doen.

Voor wat betreft HD ontvangers en kwaliteit kun je dan toch misschien het beste eens een vraagje stellen in een HD sectie op een satelliet forum.

Zelf heb ik een Dreambox 800 (dat kleintje dus) en het beeld is prachtig, maar het ding wordt nogal warm en zelfs heet bij het zappen over HD zenders.
Die heb ik weer gekregen als betaling voor werkzaamheden want dat geld had ik er nooit aan uitgegeven.

Wat me verder bijzonder stoort is het feit dat notabene de clones van de DM800 wel een passieve koelrib er in hebben zitten en het duurdere originele materiaal niet.
Terwijl dat toch overduidelijk nodig is.

Greetings, Richard.

EdP
Tja de wet van de remmende voorsprong wellicht.
Hier zijn enkele forums die nogal actief zijn v.w.b. satelliet ontvangst:
http://www.sat4all.com/forums
http://www.cardwriter-forum.nl/

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschil kabel internet 2 MB en Telfort 4 MB of 20 MB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:30:16
| hilka8501:33:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv