obey-robots.txt
04 December 2016, 17:15
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

adsl erg traag,en valt soms uit

arno-ochten
Beste mensen,
Zit met het volgende probleem.
woon sinds een paar weken op een nieuw adres namelijk
4051 gk 3
en volgens de postcode check moet een snelheid van 6 mb haalbaar zijn.
echter waneer ik dit check bij speedtest of bbnet kom ik op een snelheid van tussen de 1 en 2 mb uit.
Ook bij mijn ouders 4051 gd 20, is dit het geval(terwijl hier vorig jaar nog een snelheid van 5 mb werd gehaald)
Ook wil ik ff aangeven dat ik op mijn oude adres wel een lekkere verbinding had van minimaal 6 mb
dat was postcode 4051 bd 12.

de afstand tot de centrale is bijna 3 km.

hier alle kabels nagetrokken en ook bij me ouders daar is niks mis mee

Wie weet er een oplossing?

Arno

Telfort webcareteam
U heeft toch al contact opgenomen met onze helpdesk voor uw eigen aansluiting? Gisteren is nav een gesprek is er een ticket geopend voor dit probleem.
Tevens zie ik dat er een ticket open staat voor de aansluiting van uw ouders.

U heeft toch zelf al de oplossing gevonden? Hopelijk kunnen ze de lijnen beter krijgen.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 16 juni 2009, 11:50
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

arno-ochten
update.

Vandaag is er iemand langs (bij me ouders)gekomen die naar de lijnen heb gekeken,
oorzaak lag in de wijkcentrale.
probleem nu opgelost,netjes 6 mb

nu ik nog.
we wachten af ,zal eerdaags lijkt mij hier ook wel iemand langs komen

update

Vandaag 26 juni vanaf 10 uur zonder internet gezeten.
gebeld met de helpdesk en ze zouden wat testen doen,of we om 20:00 uur terug konden bellen.
dit hebben we gedaan.
om 17 uur hadden we trouwens weer verbinding met adsl.
maar moesten wachten tot 20 uur
dus om 20 uur gelijk gebeld,en gezegd dat het probleem nu was opgelost(althans we hadden weer verbinding)
heb gelijk nog een balletje opgegooid wat betreft de snelheid,die nog steeds tussen anderhalf en 2 mb ligt.
mijn ouders hadden precies de zelfde problemen,en is nu netjes opgelost,netjes 6 mb internet.
volgens de monteur die langs is geweest lag het aan een of andere aansluiting in de wijkcentrale.
Nu kreeg ik vanavond te horen dat hier dat waarschijnlijk niet gehaald kan worden inverband met de afstand tot de centrale?zou 4 km en nog iets zijn echter berekeningen op internet wijzen wat anders uit
Centrale: Oc
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2993 meter.

vreemd want mijn ouders wonen op steenworp afstand van dit huis(namelijk de overkant van de straat)
en ook een kennis in deze straat( 5 en half mb,provider tele2) en een neef van mij 9 huizen verder op in de zelfde straat (5 mb gemiddeld,provider online) die behalen wel die snelheden en dat zijn ook lijnen van kpn.

heb van alles al geprobeerd,nieuwe kabels,andere pc er op aangesloten,de laptop
maar geen verandering in de snelheid.

Kortom zoals het bij mijn ouders ook was(2 mb en vaak uitval) zo is het hier nog steeds
terwijl blijkt dat andere adsl klanten in deze straat WEL minimaal 5 mb hebben

Telfort ik vertrouw nog steeds op jullie,en heb er vertrouwen in dat we tot een oplossing kunnen komen,dat is immers bij mijn ouders ook gebeurt(waarvoor nogmaals mijn dank)

Arno

update

vandaag nog steeds geen teken van telfort,of kpn
sterker nog
volgens de postcodecheck op telfort
is hier opeens niet meer haalbaar als 4 mb(wou dat ik dat al had)
vorige week stond er nog 6 mb volgens de check.
nog sterker,het blijkt dat ze alleen ons adres hebben aangepast
bij de buren op 1 geeft de check 8 mb aan
en de rest van de straat 6 mb,beetje vreemd vinden jullie niet
kijk het nog een paar dagen aan
en dan is voor mij de kous af,vooral omdat andere klanten in de straat wel een goede verbinding hebben.

en je bij telfort steenkoud te horen krijg dat het aan de afstand ligt,had ik best vrede mee kunnen hebben als dat daadwerkelijk waar was
maar zoals ik al zei,in de straat zijn meerdere adsl woningen met wel een goede minimaal 5 mb verbinding
Gewijzigd door arno-ochten op 30 juni 2009, 19:59

EdP
Heb even een van beide posts verwijderd, stond er 2 keer.

Inderdaad vreemd dat je maar 2Mb krijgt bij zo'n afstand.
Had die monteur niet gelijk even naar jouw draadjes kunnen kijken denk ik dan. Naahh dat zou te efficient zijn. Cool
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
De afstand klopt niet die in de post staat. Daar kan makkelijk 1000 meter bij worden opgeteld. In het ticket is vermeld dat u ongeveer 4600 meter van de centrale af woont.

U zegt dat mensen bij u in de straat 5Mbit hebben, heeft u dit ook gezien of zeggen ze dit? Ik zie namelijk in uw straat alleen maar een 2Mbit verbinding.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 01 juli 2009, 10:28
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Joris, als hij met de wind mee spuugt moeten z'n ouders de ramen lappen, dus dat zal heus wel kloppen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Bob
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb de lijn vervangen naar de modem en geen verbetering ondervonden. Dit is dus niet de oplossing.
Echter kwam ik er wel achter dat het ISRA punt volledig los zit. Het interne blok kon ik volledig naar binnen duwen. Hiervoor zal ik contact opnemen met KPN, gezien dat ik deze niet mag openen. Als het ISRA punt gerepareerd is zal ik de snelheidstest nogmaals proberen. Is deze weer goed dan hoop ik dat de capaciteit weer omhoog geschroefd kan worden.

arno-ochten
Telfort webcareteam schreef:
De afstand klopt niet die in de post staat. Daar kan makkelijk 1000 meter bij worden opgeteld. In het ticket is vermeld dat u ongeveer 4600 meter van de centrale af woont.

U zegt dat mensen bij u in de straat 5Mbit hebben, heeft u dit ook gezien of zeggen ze dit? Ik zie namelijk in uw straat alleen maar een 2Mbit verbinding.

Joris

Hoi Joris,
Bedankt voor je reactie.
Heb het met eigen ogen gezien dat iemand hier in de straat iets downloade via een nieuwsgroep met een snelheid van 524.9 KByte/sec gemiddeld.

Vandaar dat ik ook zo blijf zeuren.
sterker nog
kijk eens bij kpn en doe de check op het 8 mb pakket
daaruit blijkt dat op 1 dit aangevraagd kan worden,en op 5,7,9 enz zelfs het einde van de straat op 41 kan het aangevraagd worden.
maar typ je nu 4051gk 3 kan het opeens NIET??????
beetje vreemd vind je ook niet?
Gewijzigd door arno-ochten op 01 juli 2009, 23:39

arno-ochten
EdP schreef:
Heb even een van beide posts verwijderd, stond er 2 keer.

Inderdaad vreemd dat je maar 2Mb krijgt bij zo'n afstand.
Had die monteur niet gelijk even naar jouw draadjes kunnen kijken denk ik dan. Naahh dat zou te efficient zijn. Cool

ja vind ik ook vreemd,maar goed er zijn wel meer dingen die vreemd zijn
check voor de gein de postcode chek maar eens op kpn.
allebei de buren kunnen het 8 mb pakket aanvragen
maar ik niet???
trouwens op nummer 1 hebben ze tegen de 6 mb aan,dus die 8 mb is ook wat overdreven maar goed.
6 mb pal naast de deur,en hier 2 mb als ik geluk heb.
daar snap ik dan ff helemaal niks van.
je zou bijna een lijntje trekken vanaf de buren haha

arno-ochten
vandaag de monteur langs geweest van kpn.
resultaat 0,0 verandering.
hij had ik de kast gekeken zij hij,en hij kon er niet meer van maken als 2 mb.
heel Ochten zat volgens deze meneer rond de 2 mb.
dus ja dan zullen die mensen zoals me ouders wel een uitzondering zijn,en hier verderop in de straat ook.

tja ik weet het ook niet meer
maar bedankt jullie van dit forum voor de mogelijkheden die jullie hebben ondernomen.
aan jullie service ligt het ook echt niet.

ik ga er niet verder meer mee door.
tja is water naar de zee dragen zo bij kpn.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp

Arno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl erg traag,en valt soms uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Glasvezel / adsl Algemeen 1 06 september 2014, 15:30
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Speedtouch 780 adsl verbinding lukt niet Telfort met eigen modem/router 7 10 februari 2013, 13:41
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv