obey-robots.txt
04 December 2016, 19:19
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Netwerk (internettoegang) werkt niet achter Telfort/Zyxel modem.

ernsts
Hallo, goedemorgen/-middag/-avond,
Ik wordt helemaal gek van mijn Telfort-modem-instellingen. Na lang gedoe, ook met de helpdesk, en elders op internet, ben ik blij dat ik deze site heb gevonden. Wie weet kan iemand mij hier verder helpen..

Wat wil ik; heel simpel, met meerdere p.c.'s hier in huis het internet op via een Telfort modem. Liefst voor m'n laptop ook nog draadloos, maar die hoop heb ik al helemaal opgegeven. (en ik weet er best wat van, denk ik tenminste).

Wat heb ik in huis:
1) een Zyxel P-2602R-D1A modem (zilver, één LAN-aansluiting). Die hoort bij mijn huidige Telfort Internet + Vast Bellen abonnement.
2) een Sitecom switch met vijf aansluitingen
3) een draadloos accespoint (Lan erin, draadloos eruit)
4) een, en dat is interessant Zyxel P-2602HW-61 modem (zwart, vier maal Lan en wireless). Van een vorig abonnement ergens anders, ook van Telfort.
5) oh ja, en nog een externe harde schijf met lan-aansluiting
6) en als een switch niet werkt ligt er hier ook nog een router van Sitecom die ik kan gebruiken (met wifi, maar wel met een shit-bereik).
Spullen heb tie wel, maar werken..

Het liefst gebruik ik die Zyxel 2602HW, want die heeft én meerdere aansluitingen, én draadloos in huis. En hoe minder kastjes, hoe minder gedoe dacht ik zo. Maar die wil dus niet het internet-signaal doorgeven. De interne netwerkfuncties werken wél. Ook niet na een harde reset en na honderd keer alle instellingen voor Telfort te hebben gecheckt.

Optie twee, het zilveren 2602R modem met die Sitecom switch erachter. Dat heeft gewerkt. Maar nu niet meer, en ik heb geen idee waarom. Resetten helpt ook niet. En weer, de switch werkt, althans de netwerkfuncties in huis doen het dan.

De enige manier waarop ik nu op internet kan is door een pc bedraad rechtstreeks in de 2602R te doen. Dat werkt, maar zodra ik die switch er dus tussen zet vertikt ie het weer.

Wie weet wat ik moet doen? De p.c.'s (Vista en XP) melden telkens dat het netwerk "alleen lokaal" is. En als ik nu kijk, met internetverbinding en rechtstreeks op het modem, heb ik zelfs twee netwerken (??). Wat een zootje, en wat mij helemaal frusteert is dat het naar mijn gevoel soms wel en soms niet werkt...
Alle p.c.'s staan op automatisch IP-adres krijgen, de range lijkt in orde, windows meldt soms dat er helemaal niks mis is, en soms dat ie het niet kan repareren.

Wie kan mij helpen? Verdere technische details kan ik opgraven en posten uiteraard. Nogmaals, het liefst heb ik alles werken met het zwarte 2602HW modem. Telefonie kan ik op beide modems aan de praat krijgen.

Dank en chocolderepen dan wel andere zaken voor de helpende hand en gouden tip, want hier zien we er geen gat meer in, zodat ik als een dolle de trap af draaf om maar weer een ander RJ45-stekkertje in dat %$#@-(zilveren)modem te duwen...

DANK!
Ernst Sleijser

EdP
OK Ernst, ga maar even rustig zitten. Adem in, adem uit Wink

Allereerst ... Vista. Waarom weet ik niet, maar ik hoor wel eens vaker dat in een netwerk met Vista pc's het netwerk op de andere pc's wegvalt zodra een Vista pc wordt aangezet, of andersom. Je kunt trouwens verifiëren of dit je probleem is, door op alle pc's het commando ipconfig /all uit te voeren; heeft een van de apparaten niet een LAN IP adres in de range van je modem (192.168.1.x) dan is dit een probleem.

Begin dus met het verwijderen van IPv6 op alle pc's waar dat op staat.

Dan de Zyxel P-2602HW-61, dat is er eentje voor POTS, dus zou moeten lukken met de juiste instellingen. Er is een maar: als je met meer dan één modem hebt ingelogd op dezelfde lijn, dan wordt een derde modem door Telfort tegengehouden. Telfort Webcare zou dat kunnen verhelpen als dit het geval is.

Verder, vertel eens wat je wilt bereiken, hoeveel aansluitingen in welke ruimte/verdieping. Je hebt zoveel verschillende apparaten met een ingebouwde switch en/of draadloos netwerk dat er vast een mouw aan te passen valt.
Gewijzigd door EdP op 14 juni 2009, 20:17
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

ernsts
Ha Ed, dat is snel, en dit helpt al Smile
Wat heb ik nu gedaan:

1) de Sitecom switch erin, zonder internet en overal "ipconfig /all" gedaan. Dat geeft dit overzicht: drie p.c.'s met als ip-adressen: 192.168.1.33, 192.168.1.45, 192.168.1.34. De externe schijf heeft 192.168.1.99. Die laatste staat vast, de rest is volgens mij automatisch toekennen. Op de Vista-machine heb ik alles wat riekt naar IPv6 uitgezet.

2) Modem 2602HW-61 rechtstreeks even op pc en instellingen bekeken:
DHCP: Server, startadres 192.168.1.33, size of pool 32, geen primairy of secondary DNS server.
TCP/IP: 192.168.1.254, subnet 255.255.255.0, RIP direction None, multicast IGMP-v2, en “any IP Setup" NIET aangevinkt.
WAN Setup:
Mode: routing, encapsulation ENET ENCAP, multiplex LLC, VPI 0 VCI 34, ATM QoS rate UBR, drie keer 0 daaronder. En bij IP Address “Obtain an IP Adress Automatically" aangevinkt.
Moet je nog meer weten? Dit zijn allemaal als het goed is de instellingen "out of the box", oftewel na een harde reset.

3) Kabeltje weer rechtstreeks in andere modem en verder met dit berichtje.
Eh... Oh ja, ik heb alleen beide modems uitgeprobeerd, dus ik denk niet dat Telfort iets heeft geblokkeerd.

Als bijlage de drie ipconfigoutput-bestanden. Oh, daar kan ik nu niet bij, even de switch er weer in... en er weer uit.
Goed, dank alvast voor alle hulp!

Groet,
Ernst

EdP
Goed, met IPv6 nu uit zul je hier geen last meer van moeten hebben. Het blijkt dat je verbinding nog steeds regelmatig wegvalt, dan zou het dus aan iets anders moeten liggen.

Valt je verbinding ook weg wanneer je met 1 pc rechtstreeks aan het modem hangt? (je 1e post lezend denk ik dat dit goed gaat). Deze vraag geldt voor beide modems.

Graag ook even melden welk type switch en router je hebt. Klopt het dat je slechts 1 van beide nodig hebt voor het gewenste aantal aansluitingen?

ernsts
Hallo,
Ik reageer even tussen de vragen door:

"Goed, met IPv6 nu uit zul je hier geen last meer van moeten hebben. Het blijkt dat je verbinding nog steeds regelmatig wegvalt, dan zou het dus aan iets anders moeten liggen."

Ik weet eerlijk gezegd waar ik geen last meer van zou moeten hebben. Wegvallen verbinding? Oke. Klopt het dat ik die IPv6 niet aantref op de twee XP-machines?

"Valt je verbinding ook weg wanneer je met 1 pc rechtstreeks aan het modem hangt? (je 1e post lezend denk ik dat dit goed gaat). Deze vraag geldt voor beide modems."

Met het zilveren modem (2602R) is de verbinding stabiel zodra ik één p.c. er rechtstreeks op aansluit, Met het zwarte modem (2602HW) werkt het nu helemaal niet. Verklaring van de kouwe grond: dan is namelijk de situatie hetzelfde als 2602 plus switch: merdere p.c.'s aansluitbaar (let op: niet fsyiek ook aangesloten: 2602R -> Sitecom switch -> één p.c. (maakt niet uit welke) = geen internetverbinding. 2602R -> één p.c., is stabiele verbinding.

"Graag ook even melden welk type switch en router je hebt. Klopt het dat je slechts 1 van beide nodig hebt voor het gewenste aantal aansluitingen?"

Switch: Sitecom 5-poort, type weet ik even niet, (zit op m'n werk, zoek ik nog op)
Router: ook Sitecom en ook idem.
En ja, ik heb in totaal drie p.c.'s, en één externe schijf in het netwerk. Met het 2602HW-modem heb ik dan genoeg want die heeft vier poorten en wireless. Met het 2602R-modem en de vijf poorts switch kom ik één tekort (drie p.c.'s, één harde schijf, één van modem naar switch, da's vijf, maar dan heb ik geen plek meer om dat losse wireless-accespoint aan te sluiten).
Vandaar mijn voorkeur voor een oplossing met het 2602HW-modem.

Dan nog even dit: als ik meerdere p.c.'s aansluit, met internet er ook aan (in theorie dus, want die doet het dan niet maar de verbinding is fysiek aanwezig), hetzij op het 2602HW-modem, hetzij via het andere modem met switch, dan valt het mij op dat alle lan-poort-lampjes gelijktijdig knipperen. Niet in een vaste maat, maar wel allemaal tegelijk aan en uit. Klopt dat? Ik zou verwachten dat ze knipperen 'on demand'.

Groet en wat ik vast wil weten: pure chocola, of melk/hazelnoten of wat dan ook? Wink
Ernst

EdP
Ik weet eerlijk gezegd waar ik geen last meer van zou moeten hebben. Wegvallen verbinding? Oke. Klopt het dat ik die IPv6 niet aantref op de twee XP-machines?

Inderdaad (2x)

Geeft het 2602HW modem ook geen DSL lampje? Of is het misschien niet ingesteld als DHCP server? In dat laatste geval kun je via een statisch IP adres in je pc verbinding maken en alsnog de DHCP server aanzetten. Krijg je met het HW modem wel een IP adres? Knipperen er ledjes op je netwerkkaart?

Ik zou ook verwachten dat alleen de ledjes knipperen/branden van poorten waar iets ingeplugd is. Dat ze allemaal knipperen bij enig verkeer lijkt me ok.

Melk/hazelnoot of puur/pecan is altijd lekker Wink

ernsts
EdP schreef:
Geeft het 2602HW modem ook geen DSL lampje? Of is het misschien niet ingesteld als DHCP server? In dat laatste geval kun je via een statisch IP adres in je pc verbinding maken en alsnog de DHCP server aanzetten. Krijg je met het HW modem wel een IP adres? Knipperen er ledjes op je netwerkkaart?

Hallo, daar ben ik weer...

2602HW modem geeft DSL-lampje, staat ingesteld als server (zie ook vorige post met een aantal instellingen), ipv4 adres wordt toegewezen aan de p.c.'s en het modem krijgt ook van Telfort een IP-adres. Alle tests geven positief resultaat (WAN / LAN /DSL / ATM).
Ledjes netwerkkaart knipperen (intern netwerk werkt, ook via 2602HW).
?? Ik zei al dat ik er gek van wordt....

Groet!

quikie37
Misschien een idee om geen switch te nemen maar gewoon een draadloze router met 4 extra poorten ??? werkt altijd. en is
niet duur.Werk hier ook altijd zelfs met draadloze printer erbij en laptop.EN modem staat gewoon in kast met gsloten deur.

M.V.g

EdP
@quickie37: dat heeft-ie ook.

@ernsts: even checken of ik je nou goed begrijp; je hebt het zwarte modem aangesloten zónder andere switches of routers aangekoppeld, alleen met een of meer pc's?
Alle lampjes branden/knipperen zoals normaal, maar toch "werkt het niet"?

Waaruit bestaat dat dan? Kun je inloggen in het modem via een draad? Kun je de Logs controleren op fouten? Wat werkt er niet, kun je niet op internet? Kun je bijv. nslookup google.com doen? Wat geeft de Status pagina aan?

Een hoop vraagtekens dus, ik hoop dat je het (mij in elk geval) duidelijker kunt maken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk (internettoegang) werkt niet achter Telfort/Zyxel modem.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:38:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv