obey-robots.txt
04 December 2016, 17:14
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Telfort 20mb en VPN

gjvholland
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort grote problemen met mijn VPN-verbinding naar het werk. Om de haverklap ligt de verbinding eruit,2 seconden slechts, maar ik ben wel mijn sessie kwijt. Het vreemde is dat dit met name overdag gebeurt, 's avonds is het erg stabiel. Mijn collega zegt dat het zakelijke verkeer voorrang krijgt boven het particuliere verkeer. Kan iemand dat bevestigen ?
Zijn er meer mensen met deze problemen ?

details:
Telfort 20 mb abonnement
Zyxel 2602HW wireless

Vriendelijke groet,

Gert-Jan

Telfort webcareteam
Ik zou niet weten hoe wij zakelijk verkeer voorrang moeten geven tov particulier verkeer, dit is technisch niet mogelijk.

Heeft u de modem al een gereset?

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

WiND1
Ik heb een 'lan to lan' VPN naar de zaak en die werkt altijd probleemloos via Telfort.

PJWLignon
Mijn VPN verbindingen krijgen volgens mijn metingen geen voorrang. Het lijkt me overigens knap als je aan een pakketje kunt zien dat het voor zakelijk gebruik is Wink

Wat gaat er precies fout? Wat laat de logging zien; heb je wijzigingen aangebracht is een firewall, virusscanner, router; werk je draadloos en is je time-out kort etc..

EdP
Werk je bedraad of draadloos?
Is de MTU instelling juist?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

PhiliphH
Ik kan dezelfde ervaring delen. Mijn VPN klapt er ook uit (vooral overdag) ik moet het vaak 10 to 30 keer per uur opnieuw starten. Wanneer ik op dat moment naar mijn Telfort modem kijk is deze opnieuw aan het opstarten. Bij het bellen naar Telfot komt er geen oplossing, het antwoord is wij ondersteunen geen VPN.
Na meerdere keren klagen over een onstabiele verbinding hebben ze mij nu terug gezet (zonder waarschuwing) van 20 naar 6 MB. Mijn verbinding werdt daarmee veel stabieler. Onlangs hadden ze me weer hoger gezet naar 12 MB en toen begon het gedonder weer. Bellen naar de helpdesk met mijn vast toestel heeft geen zin want die klapt er dus ook steeds uit. Dit heeft als gevolg steeds opnieuw bellen (0,30 per min) en opnieuw aan andere persoon aan de lijn die weer van voren af aan gaat beginnen. Na veel woede heb ik maar mobiel gebeld.
Tegenwoordig gebruik ik maar VPN via mijn Vodafone kaart :-(

EdP
Dat heeft dan niet zozeer met VPN te maken als wel de algehele stabiliteit.
Je kunt dit proberen: Howto: Lagere snelheid forceren voor een stabiele verbinding

PhiliphH
Thanks ik ga dit eens proberen al moet Telfort mijn verbinding daarvoor wel eerst weer omhoog zetten :-)
Ik ben ook naar mijn router instelling aan het kijken Lynksys WRT150N en ben op zoek naar de juiste MTU instellingen. Kun je mijn svp adviseren waar ik dit kan vinden.

EdP
Waarschijnlijk 1500, kun je controleren met TCPOptimizer.

PhiliphH
Thanks voor de hulp op de late zondag avond Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort 20mb en VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:20
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv