obey-robots.txt
04 December 2016, 09:10
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Callvoip goede vervanging voor Budgetphone

hondengek
Eerlijk gezegd ben ik de diverse, altijd maar aanhoudende en steeds wisselende, problemen bij Budgetphone meer dan beu.
(bellers verstaan mij na ca. 5 minuten niet meer, krijgen al dan niet vreemde beltonen te horen of zelfs ten onrechte een ingesprekstoon)

Na eerdere negatieve Voip-ervaringen bij resp. KPN, Telfort, Optibel heb ik nu een voorzichtig oog laten vallen op Callvoip.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze club en zo ja is een via hen verkregen nieuw nummer (portering duurt me te lang en ben bang voor allerlei verwikkelingen) te combineren met een Betamax-kloon?

Ik weet dat ik er het beste aan zou doen in de schoot van moeder KPN terug te keren maar daarvoor ben ik weer te vrekkig....

Bedankt voor jullie mening(en)

EdP
Met Callvoip geen ervaring, wel met BudgetPhone. Dat werkt bij mij als een zonnetje, na wat initile hickups, wat ik aan de instellingen in het modem wijt. Kijk maar op het BudgetPhone forum voor aanvullende informatie m.b.t. gebruik van BudgetPhone in jouw modem.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
Update, heet van de naald....
Voor lotgenoten die ook gebukt gaan onder de actuele B-problematiek bestaat er een ontsnappingsmogelijkheid.

Tot voor kort onmogelijk maar nu dus wel weer (tijdelijk?) biedt Voipbuster de mogelijkheid voor slechts 1,-- een telefoonnummer voor binnenkomend telefoonverkeer te "kopen"

Kleine adder onder het gras evenwel: het gaat om een nummer in de 085-reeks dus wel duur(der) voor de beller!

Misschien toch zinnig om in noodgevallen bereikbaar te zijn...?

Richard
Het is inderdaad al een paar weken zo dat je bij Voipbuster weer voor 1 euro een 085 nummer kunt kopen.
Eerlijk gezegd ging het een paar weken geleden zo hard dat ik dacht dat ze al weer uitverkocht zouden zijn.

V.w.b. Callvoip kan ik nog geen echte ervaringen vertellen. Het aanvragen van een nummer ging allemaal goed en snel.
Het fijne van Callvoip vindt ik zelf dat je gewoon een factuur krijgt, lekker handig.

Te combineren is het ook want hier thuis draait er een combinatie van Voipbuster, Callvoip en Budgetphone zonder problemen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik Budgetphone uitsluitend voor inkomende gesprekken gebruik.

Het probleem met wegvallen van geluid heb ik tot nu toe niet ondervonden.

Greetings, Richard.

ton2e
hondengek schreef: het gaat om een nummer in de 085-reeks dus wel duur(der) voor de beller!?

Persoonlijk weiger ik dat soort nummers te bellen want ik vind het niet echt leuk door je eigen vrienden/kennissen te worden opgelicht.

Haast niemand weet namelijk dat de kosten van dat soort nummers niet alleen verschillend zijn afhankelijk via welke provider je belt maar ook soms torenhoog zijn.

Wees dan een vent en neem een 0900 nummer. Kom je er eerlijk voor uit dat je je vrienden voor je laat betalen.

hondengek
De Voipbuster 080-serie schijnt tegen locaal tarief gebeld te kunnen worden.....

Liberty
Via SMS discount (voipbuster kloon) heb ik als test een voip nummer voor slechts 1 euro gekocht.
Ik kreeg daarvoor een 085 nummer, ik heb met smsdiscount naar dit nummer gebeld maar het schijnt toch dat je gratis naar dit nummer kan bellen indien je normaal ook gratis kan bellen naar vaste nummers binnen Nederland.
Kan iemand dit bevestigen?
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

sipjohn
Het hangt af van de partij waarmee je belt, heel verwarrend dus.
Kpn rekent bijvoorbeeld vrijwel normaal interlokaal, iets hoger. xs4all ook. Voipbuster blijkbaar ook zie vorige reaktie.(voorheen kon ik 085 helemaal niet bellen met voipbuster)
HI mobiel rekend buitenbundel tarief(24ct).
Verder weet ik het ook niet.
Telefoon: Siemens C470IP; modem/router: Fritzbox 7170
Internet: Telfort 13Mb
Telefoon inkomend: budgetphone.nl, plfon.pl Telefoon uitgaand: nonoh.net, xs4all.nl

Richard
Ik moet even mijn reply corrigeren. Ik heb namelijk geen Callvoip maar Voipplanet, sorry voor de vergissing.
Kennis van me heeft weer Voipcheap. Dus tja, met al die benamingen raak je het spoort nog wel eens bijster.Smile

Greetings, Richard.

hondengek
Tja, allemaal n pot nat...(Betamax..?)
Dit bedoel ik zeker niet denigrerend want die diensten, hoe goedkoop ook, blijken wl te werken.

Callvoip beroept er zich op ook in de zakelijke markt actief te zijn en zou zich qua uptime zelfs meten met de analoge KPN.
Ik kijk echter nog wel even de kat uit de boom alvorens de volgens zeperd te lopen.

Bedankt voor je reactie Richard, heeel attent!

Groet,
roy

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Callvoip goede vervanging voor Budgetphone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Unlock code voor sony ercsson J120i Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 13 mei 2013, 22:07
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:07:38
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv