obey-robots.txt
06 December 2016, 03:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel P-2602HW-D1A loopt vast

Djezpur
Sinds ik mijn modem (Zyxel P-2602HW-D1A) laag genoeg intrain, heb ik een stabiele DSL verbinding.

Het komt nu echter zo'n twee keer per maand voor dat het modem hangt: alle lampjes blijven gewoon branden (Ethernet, WLAN, DSL, Internet, Phone 1), maar ik heb geen internet connectie meer en kan dan (vreemd genoeg) zelfs niet meer in het modem komen.

Resetten lukt alleen door het modem even uit te zetten, maar dan zijn de log-files leeg en kan ik niet zien wat er gebeurd is en wanneer.
Dit probleem heeft volgens mij niet te maken met te veel uitgaande connecties, want het is onafhankelijk van het gebruik van P2P.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Je moet het modem toch ook kunnen benaderen als er geen internet connectie zou zijn?

WiND1
Kijk eens in de NAT tabel of er programma's zijn die veel NATten zoals P2P. Geen idee eigenlijk of zoiets in een ZYXEL zit. De kan ook zijn dat het modem over zijn nek gaat, misschien kan de firmware upgraden. Probeer eens een ander modem om het een en ander uit te sluiten.

Djezpur
De symptomen zijn inderdaad die van een volgelopen NAT tabel, maar kan me niet herinneren dat het gebeurt tijdens het draaien van een P2P-programma.
Tot nu toe heb ik alleen gemerkt dat het modem hangt nadat ik m'n PC heb opgestart en een internetverbinding probeer te maken.

Heb de laatste firmware V3.40(AJZ.5) en Max NAT/Firewall Session Per User staat op 2048.

Zo te zien kan ik de NAT sessions alleen via Telnet bekijken (ip nat hashTable wanif0) staat nu op Used 3, Total 6000 - maar heb modem dan ook net gereset.
Snap niet helemaal hoe het precies werkt. Wordt de tabel niet gewoon geleegd zodra je een P2P-programma afsluit? Of blijft-ie langzaam vollopen?
Gewijzigd door Djezpur op 24 mei 2009, 02:15

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel P-2602HW-D1A loopt vast', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:06
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv