obey-robots.txt
03 December 2016, 22:48
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Voipbuster: cijferkeuzes in telefoonmenu's niet herkend

hondengek
Sinds een maand of vier bel ik uit met Voipbuster m.b.v. een prepaid account van budgetphone.
Met wisselend succes (soms storing, tussentijds verbroken- of niet direct tot stand gekomen gesprek) maar ja dan had ik maar niet zo gierig moeten zijn en de alom beproefde analoge KPN-lijn moeten behouden!

Wat werkelijk storend is het feit dat in dit tijdperk van telefoonmenu's (i.d.d. ja: om u beter van dienst te kunnen zijn....) de cijferkeuzes in het merendeel van de soms oneindige keuzemenu's via Voipbuster niet lijken te werken en de keuzemenu's aldus eindeloos herhaald worden.

Op zich geen wereldprobleem natuurlijk: door het telefoonstekkertje in phone 2 van mijn Fritsje 7170 te steken, kan ik immers ook met Budgetphone uitbellen en daar werkt e.e.a. wl onberispelijk!

Herkennen jullie dit fenomeen ook en bestaat er mogelijk een "tegengif"?
Bedankt voor jullie suggestie(s)

roy

n.b.: bij alle reserves v.w.b. Voip-diensten zou ik wel de kanttekening willen plaatsen dat de audiokwaliteit via de nieuwe Budgetphone-server fantastisch is!
Gewijzigd door hondengek op 09 mei 2009, 12:50

EdP
Vreemd, dat was me nog niet opgevallen, hoewel ik er meteen bij moet zeggen dat ik weinig (geen?) voiceresponse menu's met VoipBuster ben tegengekomen. Kun je 's kijken welke codec(s) je gebruikt voor je VoipBuster sip account?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
Bedankt maar weer @EdP voor je reactie!
Ook ik probeer me natuurlijk verre te houden van dergelijke geldverslindende telefoontjes maar je ontkomt er vandaag de dag er bijna niet meer aan.
Zelfs de dichtsbijzijnde bakker in het winkelcentrum om de hoek hanteert een telefoonmenu om van een mastodont als Nuon & Co maar te zwijgen.
Tzal de tijdgeest wel zijn en ik word te oud.......

Sorry, terug naar het onderwerp: de Fritz bepaalt de Codec zelf aan hand van de respectieve Jitter van dat moment.
Toch even in het logboek gekeken: de enige Codecs die voorkomen zijn de 711 en de 711 u.
Zal voor de aardigheid vanavond de "automatic" uitzetten en dan nog eens een poging wagen...!
Ik hoop alleen maar dat de bakker dan niet opneemt; met die jongens van het vroege uur weet je het immers nooit...!

Zal die bevinding uiteraard posten.
Nogmaals dank,
roy

hondengek
Wat ben ik toch stom: de bakker blijkt de telefoon buiten de winkeltijd natuurlijk te hebben uitgezet en ook een tweede poging bij een woninginrichter was vergeefs.
Kom er a.s. maandag op terug!

Fijn weekeinde en sterkte v.w.b. moederdag

EdP
Dat zou goed moeten zijn, G.711 + PCM is de "natuurlijke taal" van de telefoonlijn. De ZyXEL bijvoorbeeld kent ook nog G.729 maar dat is niet ideaal.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

MarkBM
Ik bemerk hetzelfde probleem met mijn voipbuster clone: justvoip.nl

Maar dit is pas sinds kort. Ik bel af en toe naar de saldofoon van de rabo, maar als ik mijn rek nr moet invoeren werkt dit niet meer. Het nr wordt niet begrepen.

Dit werkte 2 weken geleden nog wel via justvoip.

Als ik het nu via budgetphone probeer werkt het wel prima.
Gewijzigd door MarkBM op 09 mei 2009, 22:09

Richard
De ZyXEL bijvoorbeeld kent ook nog G.729 maar dat is niet ideaal.

Dat ligt er maar aan. Het verbruikt meer bandbreedte, maar kwalitatief is ie toch een stuk beter dan de G.711.

Maar om even on-topic een reply te schrijven... ik zit hier nu al bijna een maand met een eigen Asterisk server.
Aangezien mijn telefonie nu over is van Telfort naar een Budgetphone prepaid nummer bel ik ook uit via Voipbuster en via Voipplanet.
Maar met beiden ben ik dit probleem nog niet tegen gekomen tot nu toe.

Wel is me al opgevallen dat de stabiliteit van de registratie een stuk beter is dan met Telfort telefonie.
Greetings, Richard.

TCP_IP
[Off-topic]

ik zit hier nu al bijna een maand met een eigen Asterisk server.

Gebruik je Trixbox, dus de Linux distributie met Asterisk of Asterisk als een losse app (en op linux of Windows dan?)

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

hondengek
Sorry @EdP, was de gehele dag weg en daardoor niet in de gelegenheid de proef op de som te nemen. (uitzetten automatisch Codecs-selectie Fritz!box)
Ga morgen mijn zondige leven beteren.....

hondengek
Jammer, het uitzetten van de automatisch detectie naar de bestmogelijke Codec (in de Fritz!box) biedt geen soelaas.
De toetsaanslag(en) bij keuzemenu's worden nog steeds niet herkend.
Volgens mij heeft dit verschijnsel eerder iets te maken met de zogenaamde flash-tijd.

Gek genoeg werkte het zaakje, net als bij MarkBM, tot voor kort k bij mij onberispelijk met Voipbuster.
Nu ik er bij stilsta, meen ik me trouwens te herinneren dat ik in mijn "Optibel-tijd" eveneens met dit probleempje kampte.

Tja, die alom beproefde analoge telefonie uit het stoomtijdperk was zo slecht nog niet!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voipbuster: cijferkeuzes in telefoonmenu's niet herkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:48:16
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv