obey-robots.txt
04 December 2016, 17:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Om de 3 minuten even geen internet-contact

bawle
Ik heb een Telfort ADSL abonnement.
Sinds een aantal maanden is er om - de ca. 3 minuten - ca. 2 minuten lang geen contact met internet. Dus de opgevraagde internet-paginas komen niet. (Oorzaak is mogelijk door de afwezigheid van contact met DNS servers??).
Ik moet dus om de paar minuten verplicht een nieuwe Internet Explorer window openen en op contact-herstel wachten. Een window die niet heeft gereageerd zal dus nooit contact met internet realiseren.

Tot slot, internet-verbinding valt dus niet uit, wel de reactie op door mij opgevraagde url.

ik woon ca. 400 meter van centrale en heb Windows XP. Draadloze verbinding is op volle goede ontvangst en geen storing uit de buurt.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Gewijzigd door bawle op 07 mei 2009, 01:44

Telfort webcareteam
Lijkt op een lokaal probleem als DSL blijft branden. Kan van alles betekenen. Kunt u tijdens het niet verkrijgen van data in uw browser wel uw e-mail binnenhalen of pingen naar een site?

Heeft u al eens iemand anders zijn laptop aangesloten om te kijken of het probleem dan ook aanwezig is?
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

bawle
[Edit: onnodige quote verwijderd]

Vandaag een snelle antwoord gekregen van telfort technische-dienst.
Ze hebben de verbinding van centrale gemeten en zagen geen problemen.
Ze zeggen dat het probleem mogelijk in de verbinding met wireless modem ligt. Daarom adviseren ze een vaste kabel-verbinding naar modem.

----

Als het probleem inderdaad aan wireless ligt, hoe kan ik de wireless beter instellen?
(m.a.w.: er zijn vele opties in zo een modem. maar welke instellingen zijn belangrijkste om deze storing te voorkomen?)

PS: ik heb de wireless modem standaard op een vrije kanaal staan, waar geen buren gebruik van maken.
Gewijzigd door EdP op 07 mei 2009, 22:16

TCP_IP
Het kanaal veranderd (Channel), je kunt uit 13 kanalen kiezen (geld voor Europa).

Het beste is om het programmaatje genaamd 'Netstumbler' te downloaden, deze werkt alleen onder XP. Voor Vista is er ook een variant genaamd 'Vistumbler'.

Download Netstumbler hier

Download Vistumbler hier

Als je het programma geinstalleerd hebt kun je gaan scannen, je moet dan opletten op welk kanaal al je buren zitten.
Stel je hebt 6 buren en zitten op de kanalen 1/2/5/6/6/6/11 en jij zit ook op 6 kies dan een kanaal die zo ver mogelijk van de rest afzit, in dit voorbeeld kun je het beste voor kanaal 8 gaan.

In de praktijk heb ik al vaak gemerkt dat als je router op een kanaal zit waarop anderen storen dat ik geeneens verbinding meer kan maken met de router. En als ik al verbinding kreeg dan was het langzaam en viel het weg.

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bawle
Thanks voor je tips!

Ik gebruik al heel lang "inSSIDer" (voor inzicht in WIFI-kanalen) en zie dat de meeste buren standaard op kanalen 3, 6 en 11 zitten. Dus ik heb mijn WIFI standaard op 8 staan. Daarnaast wifi is valkbij, dus de ontvangst staat op -35 DB. Goed dus. Je zou zeggen dat de storing door de buren minimaal is.
Als ik kijk naar advies van Telfort technische-dienst moet ik of vaste-kabel gebruiken of mogelijk iets doen aan de instellingen van de wifi-modem.
Het is voor mij nu een vraag om welke andere instellingen (opties etc) van wifi-modem het zou kunnen gaan.

[Edit: onnodige quote verwijderd]
Gewijzigd door EdP op 09 mei 2009, 10:40

TCP_IP
Je komt over alsof je wel wat weet van computers en netwerken dus hier nog een voorstel/tip.

Zet eens een ping open naar www.google.nl, maar dan niet op de naam maar op IP adres (208.69.34.231).
En zet tegelijkertijd ook een ping open naar je router toe.

Als beide pings time-outs geven dan is draadloos een issue, als ping naar google wegvalt dan zit het toch in de WAN kant van je modemrouter.

Je hebt trouwens een zyxel toch?
Ik weet niet hoe het menu exact in elkaar zit maar had ook probleem met draadloos toen ik op een Belkin router 'turbo mode' had aangezet. Kreeg toen ook slechte/geen verbinding.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

EdP
Nog een tip in datzelfde verband: ik heb hier een 54Mb netwerkkaart en de 54Mb router op Mixed mode (B/G) terug moeten zetten om het draadloos werkend te krijgen op 54Mbit(!). Op G Only (immers, beide werken op 54G) wilde het niet werken. Typisch geval van een fout in de driver en/of firmware.
Gewijzigd door EdP op 09 mei 2009, 10:44
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Om de 3 minuten even geen internet-contact', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:35:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv