obey-robots.txt
03 December 2016, 22:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld model en beschrijf je tip of truuk!
 Onderwerp afdrukken

SP blokkering

martmarbus
Sinds november vorig jaar heb ik een prepaid abonnement bij Telfort. daarbij werd mij (via een actie van de postbank) een Samsong M150 toegestuurd met de simkaart van Telfort.

Ik heb vanaf de eerste dag problemen met het opwaarderen.
Ik kan alleen maar via een opwaardeer kaart opwaarderen.
Maar ik wilde het via de telefoon of de pc doen.
Volgens de site moet dat mogelijk zijn, maar tot op heden is het mij niet gelukt.

Eergisteren ben ik dat uit pure ellende gezwicht en heb maar een abonnement voor 200 minuten genomen.
Gisteren kwam de abonnement simkaart binnen. Hoewel ik bij het omzetten van het abonnemet heb aangegeven dat ik het oude nummer wilde behouden en het ook op het formulier stond, kreeg ik toch een simkaart met een nieuw nummer.
Dat is dus de tweede fout. Maar ik buig nog. En neem het voordeel van de twijfel.

Ik dus via internet een nummerbhoud aangevraagd en dat gaat dus nog een paar dagen duren.
Ik heb de oude kaart leeg gebeld en heb daarna de nieuwe kaart in het toestel gedaan.

Direkt kwam de melding SP blokkerng .
En nu heb ik een mooie nieuwe kaart en een vrij nieuw toestel van meneer Telfort, maar kan er niets mee beginnen.
Het type nummer staat ook niet in de unlock lijst van Telfort.
Wat nu.
Ik heb al een mail naar de klantenservice gestuurd. Wat nog even afwachten is.
Maar ik heb een ijdele hoop. (lees de wet van Murphy)

Het geen wat mij het meest bevreemd is dat ik alleen maar Telfort kaarten gebruik.
Ook de simkaart van mijn andere abonnement weigerd haar dienst in dit toestel.

Zijn er nog leden die een zelfde probleem hebben gehad?

Mart

Telfort webcareteam
@Martmarbus,

Graag licht ik een aantal punten toe.

Het probleem met betrekking tot het Mobiel opwaarderen kan diverse oorzaken hebben. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat uw rekeningnummer al bij ons bekend is onder een ander prepaidnummmer of dat uw bank een blokkade (om administratieve redenen) op dit soort diensten heeft geplaatst. U kunt dit alsnog navragen bij uw bank. Als tip geven wij aan dat Opwaarderen.nl een goed alternatief is om online beltegoed te kopen.

Wat betreft het Samsung-toestel van de Postbank-actie, geven wij aan dat er een simlock op zit voor simkaarten van overige telecomaanbieders, maar ook voor simkaarten die bij onze abonnementen horen. Het type M150 hebben wij nog geen jaar in ons assortiment, vandaar dat de simunlock-instructie nog niet bekend is.

U geeft aan dat ondanks uw aanvraag voor Nummerbehoud, u toch een nieuwe simkaart hebt ontvangen. U hebt een nieuwe simkaart ontvangen omdat deze hoort bij het aangevraagde abonnement. Op de nieuwe simkaart staat een tijdelijk Telfortnummer. Na verwerking van uw aanvraag voor Nummerbehoud, wordt het te behouden nummer overgeheveld naar de nieuwe simkaart.

Telfort Webcare
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

martmarbus
dank voor de duidelijke uitleg.
Maar ik zit nu natuurlijk nog met 1 probleem.
Ik heb nu wel een abonnement, een nieuwe kaart, maar ik kan dus nog geen gebruik maken van mijn telefoon, omdat deze vergrendeld is.
Het belt natuurlijk wel zuinig, maar het kost wel iets, zonder dat ik van de bel-luxe gebruik kan maken.

Maar hoe nu verder. Gewoon afwachten????

Mart

Telfort webcareteam
Als het goed is is alles nu afgehandeld door mijn collega Daphne, mocht dit niet zo zijn dan horen wij het graag.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

martmarbus
Ja, hoor alles is geregeld.

Mijn dank hiervoor.

Als er een modje mee leest...................dit topic mag gesloten, dan wel verwijderd worden.

Mart

SimOnly
Slotje er op, dan blijft het zichtbaar!
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SP blokkering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sp blokkering Samsung M150 Algemeen 2 26 september 2012, 12:24
SP blokkering en simlockvrij maken Algemeen 1 14 september 2012, 19:33
SP Blokkering op SIM-kaart Algemeen 1 16 augustus 2011, 19:01
Simlock en sp blokkering vrij Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 3 06 april 2011, 17:56
sp blokkering Algemeen 6 14 april 2010, 09:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:48:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv