obey-robots.txt
04 December 2016, 19:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Telefoon werkt niet

Alice Springs
Heb een Telfort abonnement 20MB met telefonie. Oorspronkelijk abonnement van Speedlinq maar door Telfort overgenomen met een Speedtouch 780 WL (en dus geen modem van Telfort!). Regelmatig werkt de telefoon niet. Aan- en uitzetten van het modem deed vaak wonderen. Soms gaat de telefoon meteen op de voicemail zonder dat ik hem hoor overgaan. Laatst kon ik zelf wel bellen maar kon ik niet gebeld worden. Het gekke is dat de telefoon het soms dus wel doet en soms niet zonder dat ik enige instelling zelf heb veranderd. Nu echter wilde ik zelf actie ondernemen want ook het uit- en aanzetten hielp niet meer. Na wat instellingen veranderd te hebben, kon ik ineens de ander wel horen maar deze mij nog niet. Dus wilde ik mijn modem upgraden (een tip van iemand van Telfort). Maar het lukt niet om mijn speedtouch de upgraden (780 Upgrader R6.2.T.2 voor VoIP-SIP voor Windows). Ik weet namelijk ook niet hoe ik tijdelijk een vast ip-adres aan mijn modem moet toewijzen. Dat zou wellicht het probleem kunnen zijn.

Mijn huidige versie is dan ook 6.1.7.2.
Mijn nstellingen voor telefonie zijn:

Registrar: tel.telefoniedienst.nl
Registrarport: 5060
Proxy: tel.telefoniedienst.nl
Proxyport: 5060
Expire time: 1800

Ik heb deze instellingen al proberen te veranderen in:

Proxy: tel.telefoniedienst.nl
Expire time: 3600

of

Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Expire time: 1800 (of 3600)

Maar niets lijkt ervoor te zorgen dat mijn telefoon weer werkt.

Vervolgens heb ik zitten klooien met de configuratie met mijn modem met als resultaat dat het modem niet meer te bereiken was en ik ook geen internetverbinding meer had. Hardwarematige reset loste dit op en vervolgens heb ik een configuratiewizard gebruikt die ik van Speedlinq toegestuurd heb gekregen (inclusief voipswitch) voor de overgang mogelijk te maken naar Telfort. Lokaal netwerk en Internet werken nu weer maar telefoon nog steeds niet. Terwijl dat destijds wel gewoon werkte!

Ik heb ook al DHCP aangezet in het modem omdat dat een vage tip was in een email van een Telfortmedewerker, die verder geen ondersteuning biedt. Weet niet of dat moet maar weet ook niet meer hoe ik dat uit moet zetten zonder weer de instellingen van mijn configuratie te verprutsen. Vele vele vele uren verder dus met veel zweten maar resultaat is nog steeds geen telefoon. Wie o wie weet een oplossing voor dit enorm irritante probleem.

Hartelijk dank alvast,

Sandra

Richard
Ik weet zo ook even niet wat er aan de hand is, wel dat de bovenste 2 instellingen fout zijn, dit is de juiste instelling:

Het kan overigens soms even duren voordat e.e.a. geregistreerd is.
Maar vermoedelijk ligt jouw probleem ergens anders aan.

Greetings, Richard.

Alice Springs
Ik heb de instelling nu gezet op:

Expire time: 1800

Daar heeft ie al eens eerder op gestaan. Toen werkte dat ook niet. Maar misschien moet ik het even de tijd geven. Modem weer eens aan en uit zetten enzo.

Trouwens de telefoon is geregistreerd (groen).

In ieder geval bedankt.

Sandra

Richard
Als hij geregistreerd is, dus groen dan zou het goed moeten zijn.

Maar ik heb exact hetzelfde probleem met Telfort telefonie en een Zyxel modem.
Met regelmaat kan ik dan niet bellen en niet gebeld worden terwijl het lampje toch groen is en de telefonie als geregistreerd staat.

Hang ik er een ander modem op, werkt alles perfekt en blijft het ook werken.

Telfort heeft me een ander modem gestuurd, maar helaas vertoont dat dezelfde kuren.
Bij mij is het probleem opgelost doordat ik er een ander modem op ben gaan hangen.

Bij een bepaald type Fritzbox krijg je een klapperverbinding, dat had ik ook met een Draytek met bepaalde firmware. Met andere firmware was het probleem over.

Dus het zou me niet verbazen als je Speedtouch het beter zou doen met nieuwere of wellicht zelfs oudere firmware.
Het is in elk geval het proberen waard.
Greetings, Richard.

Alice Springs
Welk modem heb je nu? Misschien dat ik dat eens moet proberen, nadat ik heb geprobeerd om het modem te upgraden met een tijdelijk ingesteld ip-adres. Ik blijf volhouden en het is wel lekker rustig zo. Elk nadeel heeft ...... Smile

Nogmaals bedankt,

Sandra

Inmiddels is het gelukt. Het werkt weer. Dit zijn de stappen die ik heb genomen:

1. Tijdelijk vast ip-adres voor modem instellen (bleek eenvoudig te zijn)
2. firewall uitschakelen
3. upgrade uitvoeren (laatste R62T2_sip.exe)
4. configuratiebestand Speedtouch uitvoeren. Dat is een exe-file die ik ooit van Speedlinq heb ontvangen om overgang te maken naar Telfort (de zogenaamde Beter Bellen brief)
5. Instellingen telefonie aanpassen (via modempagina, niet het bestand voipswitch.exe gebruikt dat ook, net als hierboven, werd geleverd om overgang mogelijk te maken). Instellingen gebruikt die eerder in deze thread zijn bevestigd door Richard.
6. ip-adres terug veranderen naar automatisch ip-adres
7. Firewall weer inschakelen

En toen was er weer telefoon!

Sandra
Gewijzigd door Alice Springs op 08 april 2009, 09:24

Richard
Ik heb een Fritzbox momenteel.

Maarreh... geweldig dat het gelukt is!!

En hartelijk dank voor het mooie stappenplan hoe je het gedaan hebt. Mocht iemand hetzelfde euvel tegen komen kan hij het nu wellicht oplossen middels de door jou aangedragen procedure.

Greetings, Richard.

Alice Springs
En opnieuw problemen met bellen via speedtouch 780 WL. In eerste instantie geen internet. Dat verholpen maar het gevolg was dat ik toen geen telefoon meer had. Dus toen heb ik de stappen ondernomen die ik destijds had doorlopen (behalve de upgrade want die hoeft natuurlijk niet meer) maar de telefoon werkt nog steeds niet. Hij bleeft als niet geregistreerd staan.

Dus is mijn conclusie: wat destijds werkte; werkt nu niet. Ik snap er echt helemaal niets van.

Mocht iemand nog een inzicht hebben, dan hoor ik het graag.

MvG
Sandra

Richard
Het enige wat ik zou kunnen voorstellen is om het maar weer eens met de Zyxel te proberen met de juiste instellingen. Registreert ie dan wel? Dan zou best die Speedtouch eens niet meer zo lekker kunnen zijn.

Registreert ie daar ook niet mee dan is er misschien een ander probleem, alleen weet ik dan zo vlug niet wat, misschien splitter of iets in de centrale?

Ik heb inmiddels mijn Telfort telefonie gemoved. Bellen doe ik nu met Voipbuster en gebeld worden met Budget phone. Stuk goedkoper, kwalitatief ook nog eens beter.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:40:08
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv